Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe sykkel i USA.


beech

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror du best får svar på tollvesenet om slikt.

Si dog ikke at du skal kjøpe en ny sykkel men ha med en sykkel.

HVis du har den med som bagasje slipper du det(litt prisavhengig men man skal betale mva over et vist beløp). Pass på å bruke den litt der borte så den blir litt skitten.

Hva som skjer hvis du derimot sender den som frakt vet jeg ikke. Som kjøpt der borte og sendt som fakt vil du helt sikkert måtte betale mva. Men hvis du sier at du hadde med sykkel over til Floridda for å trene så skal du jo ikke betale det for å få den hjem igjen til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så skal du vel betale mva på den ja, selv om du egenhendig tar den inn i landet. Forbrukerportalen kan svare på sånt, snakk med dem. Eller prøv på terrengsykkel.no, der vil jeg tippe det er mange erfaringer fra usa-import :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at jeg betaler nærmere 50% av lønnen min i skatt, formue skatt, årsavgift, merverdiavgift..

Hva alle pengene går til, vet jeg ikke....

Så kan ikke en stakkar spare noen kroner på en sykkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er i utlandet kan du handle varer for totalt 6000 kroner og ta de med mva-fritt inn i norge. Sportsytstyr er tollfritt, så du slipper det også. Men dette fordrer at du tar med varene selv. Et alternativ er å sende varene poste restante til f.eks. sverige, for så å hente varene der senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.