Gå til innhold
  • Bli medlem

Alt som tåler vann tåler Milo


rotehodet

Anbefalte innlegg

Eller ?

Jeg har et par Salomon XA PRO ULTRA GTX sko som brukes til så mangt. I helgen ble de litt over middels møkkete så jeg kastet de i vaskemaskinen uten vaskemidler, og satte den på et lett program.

Det hjalp ikke stort, møkka er som limt fast på enkelte steder. Jeg har ikke GTX vaskemiddel for hånd så spørsmålet er om Milo kan gjøre jobben uten å skade membranen ?

28_3542.jpg

http://www.xxl.no/sko/herre/tursko/xa-pro-3d-ultra-gtx-1054747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet flere som har vasker membranklær med ingenting annet enn Milo hele tiden, flere mener bl.a. at det er rett og slett bortkastet penger å kjøpe disse "spesialvaskemidlene". Har prøvd begge deler, og merker ingen forskjell. Foretrekker dermed Milo, da den er billigere. Har nettopp gått til anskaffelse av disse skoene selv til å bruke på løpeturer i marka, og så på lappen at det sto spesifikt "ikke vask i maskin". Hadde jeg vært deg så ville jeg heller ha lagt disse skoa i enten Biotex-vann eller vann med Milo, kanskje over natten i en 10l bøtte. Dette burde få tatt knekken på det verste av møkka. Gjenta heller prosessen om det trengs. Denne måten er ihvertfall mye mer skånsom mot skoa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rengjorde nylig mine joggesko etter et o-løp med særdeles mye gjørme. Håndvasket da med milo og brukte en gammel oppvaskbørste for å få løsnet det som satt hardest fast. Fungerte glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Heldigvis så brukte jeg det mest skånsomme vaskeprogrammet(ull), så jeg tror skoene ikke ble helt ødelagt*krysse fingrene*

Jeg skal legge skoene i bløt med Milo i kveld, og tørke de av så godt som mulig med klut eller børste i morgen.

Skulle ikke skoene være vannavvisende etter vaskeprogrammet så er det bare å krysse fingrene for at litt goretex-spray gjør susen.

I`ll be back, som de så fint sier i Hollywood

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige sko i hvertfall. Jeg kjøpte nettopp mitt andre par (iofs uten goretex). Det første paret har jeg hatt i 3 år og det er kanskje de beste skoene jeg har hatt siden et par joggesko tidlig på 90-tallet.

Blir de møkkete pleier jeg å bruke oppvaskbørsten på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.