Gå til innhold
  • Bli medlem

Til Skogadalsbøen


JohnB

Anbefalte innlegg

Hei

I sommer skal jeg ta meg en venninne til Skogadalsbøen.

Vi skal enten gå fra Leirvassbu eller Sognefjellshytta.

Jeg har tidligere gått ned Storutledalen flere ganger og synes det er fin tur, temmelig frodig er det der også.

Fra Sognefjellshytta har jeg aldri gått og lurer derfor på om noen som har gått begge veiene ville anbefalt å gå Vetle Utledalen fremfor Storutledalen?

Mvh

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg synes den fineste turen - men langt fra den letteste - er å starte på Sognefjellstua og gå opp til Fannaråken og så fortsette ned derfra til Skogadalsbøen. :)

Sikkert fint, men planen er å komme ned den veien så da vil jeg ikke gå opp også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ kan være fra Eidsbugarden/Tyinholmen gjennom Uradalen. Fin men tur, men lengre og mer krevende.

Gikk den sommeren i 2007 og havna rett på snørra i skogholtet nedenfor Storurdi. Skal si det smakte godt med en cola da vi var fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fint, men planen er å komme ned den veien så da vil jeg ikke gå opp også :)

Ok - jeg er litt usikker på hva du mener med opp og ned - men forstår det slik at du fra Skogadalsbøen skal gå tilbake opp til Fannaråken. Da er jeg enig i at det er er interessant å gå en annen rute ned til Skogadalsbøen.....! Den ruten som mest forskjellig er jo da å starte fra Leirvassbu. Det er "urbant" første biten hvor du må følge den gamle anleggsveien, men det er en fin tur og du får sett mye fin natur (og mange fine topper for de som er interessert i det :) ) om du går den veien. Starter du fra Sognefjellstua vil terrenget være mye likt det du vil i når du skal gå tilbake opp til Fannaråken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Har som sagt gått den veien ned fra Leirvassbu, men ikke den andre og når du nå sier det er noenlunde likt terreng ned dalen fra Sognefjellshytta til Skogadalsbøen som det som er fra Skogadalsbøen/Fannaråken/Sognefjellshytta så blir det nok slik at vi går fra Leirvassbu, liker jo egentlig Gravdalen/Storutledalen dalen godt :)

Får satse på varmt vær slik at det blir bading fra en sandbanke i Storutla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.