Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske rundt Sylmassivet


freddan

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaringer fra fiske i området? Syltjønna ligger kanskje noe høyt til å ha gode forhold, men det er eventuelt noen vann over på svensk side som går an? Hvordan er for øvrig forholdene i den regulerte Essandsjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Essandsjøen kan jeg i allefall svare for. Den har mye og stor (!) røye og ørret. Men fiskes best med båt/kano og dorging/oter med spinner/rapala, eller i allefall båt. Nedenfor Nedalshytta er det et par plasser det er fint å fiske med stang fra land. Mellom Sotrerikvollen og Nedalshytta går det også ut en tange som er fin og slå leir ved å fiske fra, men dette er i nærheten av mye myr, og dertil mye mygg. Generaltipset ellers er utos og innos. F.eks. der nordre eller søndre fiskåa går nedi essandsjøen?

Vannene som ligger på høyden over dette området (retning sylen/platevernsområdet) ligger fantastisk vakkert til, men fisk har jeg ikke fått.

Vannene rett over grensen har jeg ikke prøvd med fiskestang. Jordsmonnet er skralt, og flere av vannene er ikke spesielt dype, dvs. de kan bunnfryse om vinteren, med dertil lite fisk.

Finnkoisjøen 1-1,5mil i retning Meråker fra storerikvollen har jeg prøvd, denne lar seg best fiske med båt/kano. I denne retningen ligger det mange vann som bør være fine, men jeg har ikke prøvd noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det var vel det jeg trodde angående vannene i nærheten av massivet, det virker ganske dødt. Ser noen spennende vann rett vest for Essandsjøen - Elgesjøen, Brokksjøen osv - du har ikke prøvd noe her? Ser ganske fuktig og myrete ut, men det er jo begrenset hvor fuktig det kan være på 800-900 meter! Antar det er en fantastisk utsikt ned mot sjøen og over på Sylan oppe på høyden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.