Gå til innhold
  • Bli medlem

mat på tur. forslag


mariussteen

Anbefalte innlegg

Annonse
det er mange som har kommentert maten min på tur så da vil jeg høre hva som er best da som dere sier.

jeg SKAL ha risngrynsgrøt til frokost og skaffer fisk til middag sammen med ris eller potetmos. lunsj blir sjokolade og kjeks

Samme hva du spør om på et slik forum må du regne med å få mange forskjellige svar. Du får bare sanke ut det mest fornuftige og begynne og erfare selv, det er mitt råd. Du får ikke fasiten på alt her inne, mye er individuelt vet du.

Kjør på med den matlista du nevner på en kortere tur, kanskje ei helg og se hva du selv syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange som har kommentert maten min på tur så da vil jeg høre hva som er best da som dere sier.

jeg SKAL ha risngrynsgrøt til frokost og skaffer fisk til middag sammen med ris eller potetmos. lunsj blir sjokolade og kjeks

Noen ganger lar fisken seg ikke fange (ofte når det er dårlig vær). Ikke baser middagen på at du alltid fanger fisk. Ellers er en pose Lofoten fiskesuppe godt å bruke, sammen med fersk fisk. Husk melkepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lunsj blir sjokolade og kjeks

Hei :lol:

Vet ikke helt hvordan aktivitetsnivået ditt på denne 5-dagersturen din blir til sommeren, men jeg synes det hørtes lite ut å bare spise sjokolade og kjeks til lunsj mellom frokost og middag. Brød og knekkebrød med pålegg og eventuelt noen suppeposer ville jeg supplert med.

Lykke til, og god tur! Første alenetur er alltid spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å flisespikke litt: Han har vel sagt at det er "helt SJEF med risengrøt", ikke helt konge..?

kan hvere du har rett der ja. trudde det var konge men jeg kan ta feil der. men ja det er Sjef og konge med Risengrøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg er et lite utskudd her på forumet, men jeg synes faktisk at real turmat er godt på tur. Riktignok funker det ikke spesiellt bra når man sitter inne på en hytte forran en god og varm peis, men på telttur synes jeg det er ganske sjef! Lettvindt er det også... men det er definitivt DYRT!!!

Havregryn med melkepulver, sukker og en bitteliten dæsj kanel synes jeg er godt som frokost. Om man er litt entusiastisk kan man faktisk plukke litt bær og putte oppi frokostblandingen isedet for kanel. Jeg blir veldig fort lei av grøt, og synes ofte at det er litt guffent med seig guff om morran. Da er det fint å avveksle med frokostblanding.

Til middag har jeg desverre svært sjeldent fiskerlykke, noe som trolig skyldes særdeles lite erfaring. Derfor gidder jeg aldri å basere meg på fisk til middag, men tar det som en positiv avveksling. Real turmat, pose supper med tørket kjøtt er helt topp på tur da mine gastronomiske sanser logrer av det meste som er litt salt og kan minne meg om kjøtt :) Men på kortere turer pleier jeg å ta med meg ferske egg. Det gjør virkelig susen i tomatsuppa i fjellet!

Ellers er det for min del høy kvitt lunch og nøtteblanding føring hele veien. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Vet ikke helt hvordan aktivitetsnivået ditt på denne 5-dagersturen din blir til sommeren, men jeg synes det hørtes lite ut å bare spise sjokolade og kjeks til lunsj mellom frokost og middag. Brød og knekkebrød med pålegg og eventuelt noen suppeposer ville jeg supplert med.

Lykke til, og god tur! Første alenetur er alltid spennende.

Jeg spiser på tur alltid kjeks og museli-bars til lunsj, som eneste mellom frokost og middag. Det fungerer fint for meg. Det er bare å ta med nok. 1,5 rull kjeks p.p. + et par mueslibars om dagen er minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.