Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske rute i rondane: Glittra-Rondvassbu-illmanndalen-Bjørnhollia-Vulutjønna


Gjest internist

Anbefalte innlegg

Gjest internist

Hei!

Jeg og en kamerat skal ut på en uke fiske tur i JULI med toppebestigning langs denne ruten.

Litt om meg selv: Jeg har hytte på furusjøen og bruker den som utgangs punkt.

Vi går oppover glitterdalen og skal prøve fisken i hver eneste dam eller tjern vi kommer over på turen.

Jeg vet at det er fisk alle plasser vi skal prøve men jeg hadde håpet at noen her kanskje kunne fortelle om

deres fangster(størrelse på fisken? Overbefolket? )/opplevelser på samme steder/ gode tips for disse områdene ?

1) Glittra: Mulig å få steke fisk, men har ikke fisket der på 20 år så vet ikke hvordan det er nå. Mark er vel best her?

2) Stor-ula: bruke spinner og evnt mark mens vi tusler mot rondvaabu,

3) Er det verdt og ha på litt større sluk og vandre litt langs rondevannet? Vill ikke ha små fisk for det blir sikkert masse av det i illmanndalen uansett.

Vannet har vært dårlig før men når jeg var der sist for sikkert 10 år siden vaket det fært i den lille putten utenfor hytta så regner med at det har tatt seg opp kraftig ettersom vannkvalitet er blitt bedre ?

4) Illmanndalen: Et av turens høyde punkter for min del. jeg har alltid hørt om disse overbefolkede røye vannene men aldri fått prøvd fisken der!

Skal kjøre på med spinner og sluk evnt med litt størrelse på får å ungå 50 grams fisken... Har du fått fisk her eller har et godt tips fra denne plassen så

er gode råd velkommen!

5) Bjørnhollia: naturlig campeplass og ser at det er muligheter for å fiske er men har ikke klart å finne noe særlig på nette om dette. Plan vår er å gå

til Vuludalen og senere kanskje Eldåa! Er det noe storfisk som står i Musvolåa eller er det best å bare prøve litt i bergetønna og så rusle mot turens 2 hovedmål!

6) Vulutjønna! Dette helt klart et av turens høydepunkter og jeg har alltid hørt om det gode fisket her fra langt tilbake...

Hvordan er det med fiske her idag? Vet noen om en leirplass der ? Det er mulighet for gratis utleie av båt! Spennende plass uten tvil!

Har noen prøvd fisken her? Dette er kanskje det jeg lurer mest på !

7) Eldåa: Dette er vel mark som duger sannsyneligvis, eller er det mulighet for fluestang? Størrelse på fisken ?

Jeg kan komme tilbake med evnt linker til bilder og rapport etc, vis det viser seg å være noe interresse rundt tråden og ruten vi har valgt!

Ønsker alle innspill velkommne!

God tur folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin fisk i Vulutjønna. Fint sted å slå leir også, men kanskje enda finere nedover langs Vulua. Det er ei nydelig slette på motsatt side for den gamle steinbua. Lå i leir flere dager der en gang og hadde aldri problemer med å hente matfisk, selv om ingen var større enn 3 hekto. Ei markklyse i småkulpene slår ikke feil :P Vannet er klart og fisken lettskremt, så snik deg til bredden uten å vise siluett..

Vulutjønna er også fin for fluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.