Gå til innhold
  • Bli medlem

Stetind


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,

Har ikke vært der i det siste, men jeg har relativt bra utsikt til Stetind fra stuevinduet mitt.

Svaene i sydpillaren er nesten snøfri, men det ligger en del i anmarsjen opp til innsteget i sydpillaren og normalruta.

Vanskelig å si når det gjelder egga mellom fortoppen og selve toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan forholdene er på Stetind nå.

Er det full vinter ?

For minst 99 av 100 personer ligger Stetind i Nordland.

For noen 2k-samlere ligger Stetind i Jotunheimen.

Skal lure på hvilken Stetind det her siktes til :?:

Det første svaret gjelder jo Stetind i Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For minst 99 av 100 personer ligger Stetind i Nordland.

For noen 2k-samlere ligger Stetind i Jotunheimen.

Skal lure på hvilken Stetind det her siktes til ;)

Det første svaret gjelder jo Stetind i Nordland.

2k toppen heter vel stetinden, mens den i nordland heter stetind...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stetinden

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Stetinden (Stetind) kan referere til:

Stetind (Tysfjord) (1391 moh.), også kalt Norges nasjonalfjell

Stetinden (Lom) (2020 moh.), et fjell i Jotunheimen

Stetinden (Lyngen) (920 moh.), et fjell i fjellområdet Lyngsfjellan

Stetinden (Rødøy) (920 moh.), et fjell mellom Tjongsfjorden og Vestre Svartisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som må være sikkert er vel at når man sier Stetind kan det kun være den i nordland, men om man derrimot sier Stetinden så er det en rekke muligheter.

Spørsmålet kan vel derfor ikke missforstås, som jo var utgangspunktet for navnediskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som må være sikkert er vel at når man sier Stetind kan det kun være den i nordland, men om man derrimot sier Stetinden så er det en rekke muligheter.

Spørsmålet kan vel derfor ikke missforstås, som jo var utgangspunktet for navnediskusjonen?

Skulle vel ikke startet denne diskusjonen. Du har jo rett i at Stetind i Nordland er den "ekte" Stetind. Og ellers var jeg ikke klar over at den i Jotunheimen het Stetinden.

Legg merke til at innlegget er postet under "Toppturer og tinderangling". Man tinderangler kanskje ikke opp på Stetind ? Hvis hemsedal skal klatre Stetind og lurer på forholdene burde han puttet innlegget under forumet som heter "klatring". Håper vi får høre fra hemsedal snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel ikke startet denne diskusjonen. Du har jo rett i at Stetind i Nordland er den "ekte" Stetind. Og ellers var jeg ikke klar over at den i Jotunheimen het Stetinden.

Legg merke til at innlegget er postet under "Toppturer og tinderangling". Man tinderangler kanskje ikke opp på Stetind ? Hvis hemsedal skal klatre Stetind og lurer på forholdene burde han puttet innlegget under forumet som heter "klatring". Håper vi får høre fra hemsedal snart.

For å sette det litt på spissen, siden diskusjonen er litt på spissen. Så er Stetind en Tind, derav navnet, og da burde vel tinderangling være en fin beskrivelse. :lol:

Fra spøk til alvor, klyveturen ut ryggen er ikke så mye mer en rangling, mens sydveggen el.l. er å regne som klatring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mange som klatrer Stetind på denne tiden av året :? Jeg finner det ganske usannsynlig at en som bor i Hemsedal skal reise til Nord-Norge for å klatre Stetind i mai. Når tidligere innlegg for hemsedal nesten bare handler om 2k i Jotunheimen tippet jeg at det var Stetinden i Jotunheimen han mente. Om jeg har surret til linken beklager jeg, men hemsedal burde uansett vært mer spesifikk i spørsmålstillingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.