Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips på Sørlandet


mammapåtur

Anbefalte innlegg

Hei!

Flyttet til Sørlandet for en stund siden og kjenner ikke området så godt. Nå er vi en liten gjeng studenter som lurer på om vi skal ta en liten helgetur et eller annet sted, ble litt inspirerte av artikkelen om Gaukhei i siste utgave av Fjell og Vidde :)

Så lurte jeg på om det er noen som har noen gode tips, vi blir vel 7-8 stykker i ganske godt form, i tillegg til min 2-åring som jeg har i bæremeis. Vi kan enten kjøre fredag midt på dagen eller lørdag morgen - lørdag hvis første etappe blir litt lang. Så tenkte vi å være til mandag, så vi trenger altså en hytte å gå til enten med muligheter for mange fine litt mindre turer, eller en runde med 2-3 forskjellige overnattingssteder men helst ingen dagsmarsjer over 5t, gikk noen 7t i sommer og det ble litt langt for småen! ;)

Tusen takk for hjelpen hvis det er noen som har noen ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Det er Franz Josef som var på New Zealand og bl.a. fikk Franz Josef Glacier oppkalt etter seg. Definitivt en historisk person ja. Vet ikke om det er han du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hei

Jeg har et par dagstur tips, hvis det også kunne være interessant...

Rjukanfossen innerst i Tovdalen og Trogfjellet i Åmli. Flotte turmål som er verd å sjekke ut.

Høres kjempefint ut! Vet du sånn omtrent hvor lang tid det tar å kjøre fra Kristiansand til de stedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettstedet http://www.adrenaline.no hadde nylig en meget interessant artikkel om toppturer på Sørlandet....

:lol::D:D:D Dette var jo supert!!!!!!!! Men gjett om jeg sitter og forbanner eksamenstiden nå - "må bli hjemme og lese, ikke dra på tur, må bli hjemme og lese, ikke drapå tur......" Aaack! Viljestyrke hadde vært en fin ting.... Men jeg tror nok en tur til Skori og Lakkenstova blir prioritert fremfor eksamenslesing hvis vi får fint vær her en dag snart...

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.