Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntett pakkpose til mat?


Espen K

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av å alltid ha med en haug fryseposer til turmat. De lekker og samler opp en masse søppel. Kunne tenke meg t par STS-poser til maten, men er litt usikker på om disse kan brukes. Setter de igjen smak på maten, og inneholder de evt giftstoffer som det kan være lurt å holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør nok velge de kraftige pakkposene da det ofte kan bli litt skarpe kanter etc i forbindelse med emballasje etc. Kjenner ikke STS sine, men de litt kraftige modellene fra Ortlieb er helt konge til formålet og jeg bruker dem på alle turer. STS har sikkert også poser i litt kraftig materiale. Har aldri opplevd at det settes igjen noen smak, farge, lukt eller andre ulumskheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke ha maten rett oppi, bortsett fra en pose som jeg bruker til fisk. Torosupper, potetmos etc er jo i posene sine fra før. Ris, havregryn, kaffe, salt/sukker i Nalgene-flasker eller enkle plastflasker med stor åpning. Andre ting (teposer, sjokolade, noen pølsesnabber etc putter jeg gjerne i platbokser. Dytter alt i en kraftig Ortlieb-sekk som stappes i ryggsekken, eller oftest fordeler jeg det på to sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er måten jeg har pleid å gjøre det, men jeg har lyst til å slippe alle disse småposene. Det blir jo fort over 20 stykker på ei uke! Det er noe søl å lete gjennom alle posene, også samler det seg jo opp en del søppel. Tenk så deilig å kunne ha en pose med havregryn, en med ris og en med potetmos. Slipper all letinga, og slipper poser som sprekker og nalgeneflasker som tar opp plass og er tunge. Skulle jo være en god ide, men ser ut til at det er vanskeligere å få til enn først antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.