Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Bever kontra Viking Hunter pro


lynco

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to par Alfa Bever og har opplevd at begge parene begynner å lekke. På de første var det slitt hull i hælen på goretexen, men på de jeg har nå klarer jeg ikke å finne noe hull. Godt fornøyd med de ellers, selv om det tar en tid og gå de inn når de er nye.

( tror nok det er for sent å reklamere)

Nå ser jeg www.magasinet.no har tilbud/restesalg på Viking Hunter Pro til 1499.

Må nok ha nye sko til sommeren, da det blir en 2-3 ukers tur. Ikke så morro med vann i skoa da.

Men hva tror dere der ute?

Er dette et alternativ til Alfa? Jeg har bred lest, så derfor har Alfa passet godt, men jeg blir litt skeptisk når jeg opplever lekkasje på 2 par.

Hvordan er disse i størrelse kontra Alfa? Samme brede lest?

Erfaringer anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Viking Hunter på jakt i 3 år nå, meget fornøyd med mine ihvertfall.

Vader over elver og alt uten å bli våt.

Blir litt fuktig av svette etterhvert, men det gjelder vel omtrent alle sko.

Jeg også har forholdsvis bred lest å de passer meg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa bever pro har ikke fått særlig gode beskrivelser på "Utstyrefaringer" på dette forum. Viking Hunter pro en oppgradert testvinner.

Mine erfaringer med Viking Hunter Pro er så langt gode. Blir fuktig av svette, men aldri bløt. De er tunge, men til gjengjeld solide og skadeforebyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Har slitt ut ett par Alfa Hjerkinn.

Har nå viking hunter.

Utrolig fornøyd med vikingen, mye bedre støvel enn hjerkinn, ivertfall på min fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Viking hunter som jeg er godt fornøyd med, men jeg er litt betenkt mht holdbarheten. Etter å ha sammenlignet de med crispi-skoene til madammen (som er et par helgeturer mer brukt), viser viking-skoene langt mer slitasje.

(de har utelukkende vært med på samme turene, og distansen tilbakelagt burde være omtrent den samme)

Bildet er tatt etter to ukesturer og to-tre helgeturer. De har fått like mye vedlikehold.

post-2561-133474689619_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjent er Viking Hunter en myk og høy støvel. Er det ikke da naturlig at man får folder i læret? Og ellers kunne jeg bare se at læret hadde blitt misfarvet, falmet. Bessegen er en mye stivere sko.

Trenger dette å være tegn på at skoen er praktisk slitt, eller at den kun ser slitt ut utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.