Gå til innhold
  • Bli medlem

Fallulykke på Midtre Ringstinden som ser ut til å ha gått bra!


Anbefalte innlegg

Annonse

Midtre Ringstind er en fjelltopp også jeg har et anstrengt forhold til etter at det holdt på å gå virkelig galt for seg i fjor mai http://tinderanglerne.blogspot.com/2009/05/dramatisk-tur-til-ringstinder.html Er spent på å høre nøyaktig hvor mannen falt hen. Om han klatret ville jeg tippet han kom opp fra øst, men i media omtales jo ofte folk som går i vanskeligere terreng enn Besseggen som fjellklatrere. Håper det går bra med vedkommende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte han gikk på ski, og mista feste... Er ikke sikker på om hvor, Men hadde et par kompiser som var på toppen der dagen etter. De nevnte å sett noen spor fra dagen før, som gikk mot nord. Var der ikke selv så ikke sikker.

Etter hva som står på dnt-siden så mistet han festet på skaren mens han gikk på ski på nordsiden av Midtre Ringstind. Jeg skjønner godt problemet, for første gang jeg gikk over der var det også hardt skareføre og jeg var livredd for å falle eller begynne å skli med tanke på stupet og brefallet nedenfor. På nysnø eller slushføre er det ingen sak å gå over der.

Er du sikker på det var Midtre Ringstind og ikke Austre du har et anstrengt forhold til 500fjell :) Jeg kom jo relativt greit opp på Midtre Ringstind og har ennå ikke prøvd meg på den noe brattere Austre Ringstind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han falt ikke på Midtre Ringstind, men rett etter den bratte snøbakken fra Ringsdalen opp på breen. Skjønner ikke helt hvordan han kunne skli ut der, har aldri oppfattet det som et risikoutsatt sted.

Vi kom dit rett etter ulykken og jeg snakket med noen som hadde sett fallet. Ut fra hva de sa, så hadde han flaks som overlevde.

Vedlagt bilde viser hvor han falt. Hullet i snøen rett foran skituppene på personen i bildet er hvor han landet.

post-223-133474689459_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Skjønner ikke helt hvordan han kunne skli ut der, har aldri oppfattet det som et risikoutsatt sted.

Vi kom dit rett etter ulykken og jeg snakket med noen som hadde sett fallet. Ut fra hva de sa, så hadde han flaks som overlevde.

Man kan vel argumentere for at det er risikoutsatt hvis det er slik at man har flaks hvis man overlever et fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.