Gå til innhold
  • Bli medlem

erfaringer med skallbekledning?


veha

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å kjøpe meg skallbekledning, men vet ikke noe om hva som er komfortabelt og av varig/god kvalitet. Tenkte at det kanskje var noen her med erfaringer og tips?

Driver moderat friluftsliv, skog - fjell, sommer som vinter.

Tenkte på bergans eventuelt.

Tanker angående dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Min erfaring som svetter sykelig mye :D er at det er vel så viktig hva du har under membranklærne. For meg er det bare netting undertøy av type Brynje, Aclima og forsvarets som duger ved at det tørker fort, lunt selv om det er vått og er vektmessig lett å ha med seg skift.

Bergans er bra, litt tunge plagg for vektnevrotikere, men de gjør jobben. Bruker pr idag en gammel Anatomic SV som er flossete pga borrelåser, og ytterstoffet trekker vann, men den er vindtett, tørker fort og grei nok til vanlig turbruk. Prisen var hyggelig. -50% på OBS supermarked.

Anbefaler ikke tolags(nettingfor) siden det tørker tregt og gjør jakken for varm hvis du da ikke går med den rett på kroppen...

Viktig at den passer, plass til et to tre lag, men ikke mere! Sydd skrittstropp patent forsvaret på min så holder den seg på plass og funker som snøskjørt.

Det finnes vel en gammel diskusjon om Dermizax(Bergans) vs. Gore-Tex her på forumet hvis du har lyst lese om flere brukeres erfaringer og innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.