Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på god GPS som kan bruke av 1:50 000 kart


jhs

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen gode tips vedrørende kjøp av GPS med kan bruke av 1:50 000 kart?

For toppturer, fjellturer og kajakk. Kanskje temperatur under -10. Laaaang batteritid er alltid en fordel.

(Gikk nettopp over ei toppegg med gammel GPS (uten kart) og 10 meter sikt).

Og "normalt" så kjøper jeg turutstyr i "middels" prisgruppe .

Takk for tips

jan hugo s / www.ryggsekk.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Garmin Colorado og er veldig fornøyd med den. Jeg bruker TopoPro kartserie i 1:50 000 på den.

Har brukt den i alle årstider og ikke vært plaget med den. Eneste unntaket er at den er tørst på

batterier, så det er en fordel å ha med noen ekstra AA i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin etrex legend hcx er vel den med best batteritid, tett følgt av 60csx. I min verden er det kun desse 2 eg ville sett på.

Vudere du touch skjerm, tenk at knappene blir bittesmå med hansker:-)

Har nå kjøpt meg ein dakota20, mye mindre batteritid, men kjekt leketøy etter mange år med legend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd med min snart to år gamle Garmin 60CSx. En annen gps for deg som padler en del kan være 76CSx. Dette er en mer marin utgave men innmaten er identisk med 60CSx, og tillegg flyter den. 76-serien blir nå overtatt av 78-serien, så jeg vil tro at 76-serien vil falle en del i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60CSX på denne karen også! Etter jeg firmware oppdaterte den sist er den meget rask å lade Topo Adventure kartene! Robust og tåler en trøkk! Har overlevd alt for mange våte vestlandsdager så denne stiller høyt hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.