Gå til innhold
  • Bli medlem

KJØPER/anbefal meg: Rimelig Sovepose & Telt


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er på jakt etter sovepose og telt.

Kravene til soveposen er at den er konfortabel ned til et par minus, passe meg som er 186cm høy og den skal ikke være for tung.

Tenkte og legge opptill 5-8 hundre ca på pose.

kravene til teltet er at det veier under 3kg, er tett og plass til 2 personer. Ikke no billig ræl, men et helt ok telt man vertfall kan bruke vår/sommer/høst.

tenkte og legge opptill en høvding på telt, men dukker det opp no bra tilbud kan jeg sikkert gå litt høyere.

Har du noe slikt liggende som du ikke trenger ta kontakt:)

del gjerne anbefalinger og tanker:)

Stian

EDIT: Ser nå at jeg skulle ha lagt denne tråden under Kjøp&Salg... upsann...sorry! bare og flytte tråden mods!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsport Alta - Venstre, Lengde 195cm

Veil pris 1599,- SUPERPRIS Testvinner

Pris 999,-

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=33740

God sovepose og gode sko anbefaler visst gamle turfolk.

Ligger du ikke i den ene så går du i de andre :D

Koster litt mere, og veier litt mere, men er en knakende god 3 sesongers pose, og det var vel det du ville ha?

post-1899-133474686432_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett godt telt til tusen kr er vel ikke lett og finne trur jeg. Men Basecamp har billige produkter. jeg har sjøl ett 3-manns utgave av dette http://www.sportsdeal.no/index.php?main_page=product_info&cPath=10355_10372_10374&products_id=5956 på turer jeg er med en kompis. Teltet fungerer godt. Jeg har hvertfall ikke blitt våt selv under kraftig vind og regn... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajungilak Traveller til 299,- på XXL sist jeg var innom (var tilbud, koster vel ikke stort mer enn 8-900 ordinært?). EN-komf på -1, brukte den forrige helg i -5 uten å fryse i det hele tatt. Veier 1,4kg, og pakkes ned til ca litt større enn en fotball. Klarte ikke gå forbi kassa de lå i, til den prisen :D

Telt til 1000kr med kvalitet har jeg vanskelig for å tro at du finner noen steder. Anbefaler å legge litt mere i det. Det svir litt når du drar kortet, men gud bedre hvor mye kjekkere det er med litt bedre kvalitet når du er til fjells og f.eks været ikke stemmer helt med det du hadde planlagt.. Da verdsetter du den ekstra 1000-lappen for alt den var verdt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår trådstarter, så er han på utkikk etter å kjøpe brukt. Jeg har desverre ikke noe å tilby

Det finnes mange bra soveposer i markedet, men noe mer utprøvd pose enn alta skal du lete lenge etter. Nå er den vel egentlig ikke en vinterpose, men jeg brukte min nå i helga på høyfjellet, vi hadde godt under 10 minus på natta, og posen holdt greit den, med fleecepose og riktig bekledning vel og merke. Alta 195 bør passe deg godt, evt. Alta Wide dersom du liker litt ekstra plass/er røsslig av deg. Alta kommer av og til på tilbud i enkelte forretninger ned i mot 1000 kroner, så der bør det være mulig å kjøpe ny nesten innefor budsjett.

Andre aktuelle poser for deg i samme leie som Alta er ajunkilak compact 3-season. Ellers kan det om du kjøper brukt være mulig å få en skikkelig god dunpose for de nevnte 800, f.eks. Mountain Equipment Dreamcatcher 500. Den har T-max på 20 og T-comfort på -5m og veier knappe 1400gram.

Når det gjelder telt: hold utkikk etter Helsport Skjervøy 2+ eller Fjellheimen i en eller annen utgave, er du heldig kan du få disse ned i 1000 kroner brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompakt 3-sesong sovepose 180/195 cm SVART KAMPANJE/ Kompakt 3-sesong sovepose 180/195 cm BLÅ KAMPANJE

899,-

http://www.oslosportslager.no/produkt/ajungilak-kompakt-3-sesong-sovepose-180195-cm-svart-kampanje-6494.aspx

http://www.oslosportslager.no/produkt/ajungilak-kompakt-3-sesong-sovepose-180195-cm-bla-kampanje-21690.aspx

"BEST I TEST" I TEST AV SOVEPOSER UTFØRT AV KLIKK.NO / VILLMARKSLIV 13.11.2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bøye meg og takke for masse bra tips her! Dere er jaggu ålreite folk!

ontopic: angående pose har jeg fått masse bra tips. Den såkalte"Ajungilak Traveler" som ble så fint anbefalt her ser jo grei ut i forhold til mitt bruk. billig(lå på 500 nå på xxl, liten, lett og varm..

tenkte først på og muligens kjøpe en armypose, men de ligger jo tross alt på ca 500 de og, er blytunge,og de er i tillegg godt brukt og fulle av pungsvett(det var ivertfall min utlånte)... så sålangt kan de se ut som om det blir noe slikt... men dukker det opp noe bedre brukt så kanskje.. har sett litt på finn og, men mange folk er faenmeg gniene altså.. legger ut greier som nesten er like dyrt som nyvare.. hva faen er vitsen da? folk er faenmeg sære.

Angående telt, hadde jeg en kar på finn som skulle selge meg et skikkelig kurrant retro "helsport fjelltelt"på 2.2kg med de gamle type telt stenger som man setter invendig og greier! til nette 200 peng.. men han solgte det før jeg fikk svart på mail.

Ellers masse bra telt tips, skal helt klart kikke nermere på "skarven" teltet, hørtes jo ganske kurrant ut til min prisklasse.. men mulig det dukker opp no billig brukt ensålenge.

Takk for tips igjen folkens! kjekt og få høre hva "fagfolka" mener! kom med fler gode tips og tanker hvis dere kommer over noe! :=)

stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.