Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke dyr er dette?


Gjest Trailer

Anbefalte innlegg

Gjest Trailer

Heisan.

Var på en liten isfisketur med en kompis i går da vi kom over sporene på bildet. Hvilke dyr kan dette være? Det er tydelige spor etter vingeslag i snøen litt lengre oppe, og så tydeligvis en ny kamp på dette bildet.

Bildene er tatt på Ringvassøy i Troms hvis det skulle hjelpe.

post-7893-133474686306_thumb.jpg

post-7893-133474686321_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trailer

Jeg vet ikke fasiten desverre. Vet at det hadde vært en hund i området fordi det var hundespor i skiløypa. Hadde håpet at noen med mye kunnskap innen spor kunne gi en kvalifisert gjettning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hare med bendlorm" var ihvertfall et utrolig humoristisk og artig forslag :D

Heller også litt til hund med bånd på slep, ellers lager jo oteren et slepespor med halen, men det tar seg ihvertfall vanligvis litt annerledes ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt inn bilder til rovviltkonsulenten i Hedmark - et sannsynligvis gaupespor.

Husk å ta bilde både av bortoverspor (så man ser gangen) og nærbilde av fotavtrykk hvis man vil rapportere eller få identifisert. Jeg hadde bare tatt nærbilde (med mobil i tillegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trailer

Ja skulle vel ha hatt bilde av poteavtrykket. Men jeg tenkte med en gang at dyr med sånn type "trekantspor" var lett å kjenne igjen. Mener å huske at det var 4 klør på poten, men er ikke 100% sikker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper en hund, en gaupe har nøye "planlagte" ruter og tar ikke av spontant til høyre som på det nederste bildet...det vill si, ihvertfall er det ikke normalt.

KAn jo også være en av de berømte mini dragene, da mener jeg ikke en sånn barn leker med i lufta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.