Gå til innhold
  • Bli medlem

Yosemite


Bear

Anbefalte innlegg

Annonse

He, he. Det er enorme mengder fantastiske ruter i den dalen, og klassikere uansett hvor du snur deg. Men formasjonen som definerer hele stedet er jo El Cap. Hvis du har kompetanse til en tur opp den veggen har du noe å glede deg til. Ellers er det svært varmt i dalen om sommeren. De fleste kommer om våren eller høsten. Du finner masser av info på bl.a. www.supertopo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor utenfor norden så varmen blir nok ikke noe nytt problem :)

Men tenkt på en rute som heter North East Buttress, er visst en klassiker.

El Cap tror jeg blir for mye for meg, desverre! Ikke i form nok til det, vil jeg tro. Men skulle det vise seg at jeg tar feil. Så går jeg nok for det.

Kjenner to guider der borte, som jeg kommer klatre med.

Ettersom jeg er i noe begrensa form, så tror jeg gleden ved klatre der, blir større i en rute jeg mestrer. Kontra ta en rute jeg må til tider bruke taua til å vinne høyde med, og ikke friklatre det...

Ellers takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere denne:

http://www.supertopo.com/rock-climbing/Yosemite-Valley-El-Capitan-East-Buttress

Den går helt på høyre kant av El Cap og er bare 11 taulengder og ca 6+ på krukset i norsk grad. Nydelig utsikt inn i hovedveggen og ganske fin klatring.

Ellers er denne den kanskje største klassikeren blant de lettere fleretaulengdersrutene i dalen:

http://www.supertopo.com/rock-climbing/Yosemite-Valley-Manure-Pile-Buttress-Nutcracker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.