Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om kjøp av Hybridsykkel


johnpd

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe sykkel til samboeren.

Hun sykler daglig til og fra jobb i all slags Bergensvær, ca en mil hver vei. Noen skikkelige bakker, både opp og ned.

tenkte på en sykkel i 4-6tusen kronersklassen

Har sett på tre sykler idag:

Everest Trekking http://www.sykkelsenteret.no/sykler/hybrid/everest-trekking/

Trek 7.3 FX http://www.boasykler.no/display.aspx?menuid=0&prodid=532

Hard Rocx Cross Machine C3 Disc http://www.sykkelsenteret.no/sykler/hybrid/hard-rocx-cross-machine-c3-disc/

Noen som har tanker eller forslag?

Takk! :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører selv Trek Fx 7.6, og er særdeles fornøyd ! Brukes til å fra jobb og til trening. Denne koster nesten det dobbelte av 7.3. Forskjellene ligger først og fremst i hjul, gir og gaffel (7.3 har ikke carbongaffel). Et alternativ kan jo være 7.5, som jo er en mellomting. Den koster litt mer, men jeg mener helt klart at de 1500 kronene er verdt pengene. Er limiten 5500 kroner så kan jeg garantere at 7.3 vil være et lykkelig valg. Rammen er faktisk identisk med den som leveres på 7.6. Den er passe stiv og fin og er oppleves veldig fin i motbakker, og ikke minst når det går fort nedover :idea: Nebulahjulene og deoregirene er dessuten solide og driftsikre. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle tre vil være et godt valg. Vær oppmerksom på at skivebremser biter veldig godt, brems forsiktig så hjulet ikke låser seg ... Forøvrig mener jeg at karbongafler ikke er noe å gå etter når man skal ha brukssykkel, en velt eller kraftig skrape fliser opp materialet og du må bytte ut hele gaffelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle tre vil være et godt valg. Vær oppmerksom på at skivebremser biter veldig godt, brems forsiktig så hjulet ikke låser seg ... Forøvrig mener jeg at karbongafler ikke er noe å gå etter når man skal ha brukssykkel, en velt eller kraftig skrape fliser opp materialet og du må bytte ut hele gaffelen.

Har noen av de syklene karbongafler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket vårt når vi var og så på syklene var at hos sykkelsenteret fikk vi god service og anbefalt flere sykler.

Mens hos Boa, som selger Trek virket det som servicen var noe motvillig, selgeren nevnte bare den ene sykkelen og jeg fikk følelsen at vi måtte betale mye for merkenavn.

Trek sykkelen var den som var desidert dårligst utstyrt. Det kan jo være at det utstyret den er utstyrt med er av mye bedre kvalitet, men det vet jeg ikke nok om.

Vi fant også noen tester på nettet som klagde på bremser og gir på den Trek sykkelen.

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Trek 7.5 og deltar i det daglege Tour de Fjøsangerløpet...Sykkelen er god, men bremsene er noko drit. Slitasjen i bergensveret er formidabel og bremseklossane blir utslitt før du veit ordet av det. Og med dårlege klossar og drit på felgane er du plutseleg meir eller mindre utan bremsekraft ein regndag. Bremsene er også kronglete å justere om du skifter klossar sjølv.

Neste gong går eg definitivt for sykkel med skivebremser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av de syklene karbongafler?

Nei. Det var bare motvekt til noen av de selgerne du sannsynligvis møter, som gjerne framhever hvor fint det er med en lett karbongaffel. Noe som er helt riktig, hvis vekt er det viktigste ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det var bare motvekt til noen av de selgerne du sannsynligvis møter, som gjerne framhever hvor fint det er med en lett karbongaffel. Noe som er helt riktig, hvis vekt er det viktigste ... :lol:

Har du kjørt lenge med karbongaffel selv ? I tilfelle hvilken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders 34:

Trådstarter setter sikkert pris på argumenter både for og i mot karbongafler, så kan han gjøre seg en mening på egen hånd. Litt mer saklig meningsutveksling, med andre ord.

Dette handler om en sykkel i fire-sekstusenkronersklassen. Det er ikke all verdens karbonlegering på gaffelen man får til den prisen. Men mitt råd er at selv med penger hadde jeg styrt unna karbon på en brukssykkel. Til løp eller ritt hadde det blitt en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders 34:

Trådstarter setter sikkert pris på argumenter både for og i mot karbongafler, så kan han gjøre seg en mening på egen hånd. Litt mer saklig meningsutveksling, med andre ord.

Dette handler om en sykkel i fire-sekstusenkronersklassen. Det er ikke all verdens karbonlegering på gaffelen man får til den prisen. Men mitt råd er at selv med penger hadde jeg styrt unna karbon på en brukssykkel. Til løp eller ritt hadde det blitt en annen historie.

Jeg ser den. Trådene har jo en liten tendens til å skli ut :) Er enig i at karbon ikke er helt det han bør fokusere på. Beklager hvis jeg virket frekk og usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjøpt Everest Trekking. Takk for hjelpen alle sammen

Og tilslutt vil jeg si at jeg blir mer og mer imponert over servicen for hver gang jeg er inne på Sykkelsenteret. De folkene vet virkelig hvordan de skal behandle kunder. I motsetning til hos BOA hvor de er uinteresserte, arrogante og bryr seg lite om folk som ikke sykler på racersykler... Dette blir siste gangen jeg stikker foten innenfor den døren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.