Gå til innhold
  • Bli medlem

NYHET TIL ALLE 2000 M SAMLERE....


Anbefalte innlegg

NYHET TIL ALLE 2000m SAMLERE.

Har nå hørt at Frode Høgset i World Wide Viking er klar med lista over 2000m topper.

Hvor mange blir det...ang primærfaktor?

Når åpnes det for rapporter og bilder?

Det blir spennende å se hvor mange det er som har alle..

Kommer nok mange fine rap. og bilder etter hvert på wwv.no. Vi har også vært på en del av de, ja noen er ganske kjedelige ( lik noen kommunetopper vi har) :-) Det er noen hovedtopper med registrerte høyder rundt. Feks.Nautgardtind , Hestbrepiggen osv. Det blir heller lengden på turen som er slitsom. Jammen får vi slitt ut skifeller, men i bytte er utsikten stor.

Lykke til med å legge inn rap. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Inger Lise!

I morgen (fredag) åpner registreringsmuligheten for 2000-metere på wwv. Listen har ligget der en stund, men fra i morgen kan man laste opp både bilder og turrapporter.

Jeg har lagt inn alle toppene med pf 30 eller mer, men etter noen tilbakemeldinger har jeg gjort det valgfritt om man vil se og samle på topper med pf>100 eller pf>30.

Jeg har brukt ulike kilder i utarbeidingen av listen. Jeg regner med at listen med 128 2000m-topper med pf>100 skulle være riktig. Litt mer diskusjon er det nok rundt de med pf ned mot 30. Jeg har foreløpig 228, men ser det vanlige er å opererer med 231. Jeg må sjekke dette litt nærmere, og er takknemlig for tips dersom noen finner feil/mangler.

Håper at innføringen av norske 2000m topper på wwv kan gjøre at enda flere besøker den delen av fjellheimen vår som ligger nærmest himmelen :lol:

Her er noen av kildene jeg har brukt:

Kart 1:50 000 over Jotunheimen vest og øst

Boka Norges fjelltopper over 2000m (Morten og Julia Helgesen)

www.nfo2000m.no

www.bergtatt.net

www.2000m.no

www.fjellforum.net

www.statkart.no

Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette blir sikkert bra, får vel registrere noen bilder og rapporter selv.

Ifølge Morten og Julias siste oppdateringer er det

*131 topper over 2000 meter med over 100pf

*234 topper over 2000 meter med over 30pf

*385 topper over 2000 meter med over 10pf (den jeg samler med)

Sjekk ut søkefunksjonene på:

www.2000meter.no

www.fjelltopper.no

OBS: En god del av de høyere toppene har feil primærfaktor i 2000-meterlistene på nettet.

:lol:

EDIT: Glemte at dere ikke tar med Jan Mayen som er i nevnte statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en ser hvordan det går unna med kommune- og øytoppbesøk hos enkelte, er det nok ikke tvil om at slik en online listeregistrering kan anspore noen til flere turer, og flere turer er jo stort sett av det gode :lol:

I den sammenhengen vil jeg også nevne at vi snart vil tilby online registrering av bestigninger (også 2000 meter topper), med rapporter og bilder om man ønsker, bl.a. med den forskjellen at man ikke må forholde seg til en 2000m liste, men kan velge å samle etter flere, eventuelt definere sin egen om man ønsker. Men det blir nok ikke 16. april, men heller 16. september tenker jeg. Til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått gjennom pf>100 listen en gang til og fant en topp Trollsteineggje. Den hadde jeg pf=90, mens du morten har 100. Jeg endret den til 100, og da har jeg også 129 topper. (Jeg har valgt å ikke ta med de to toppene på Jan Mayen). Regner med det kommer flere korreksjoner etterhvert, spesielt på de med pf rundt 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.