Gå til innhold
  • Bli medlem

Stormberg


Snublefot

Anbefalte innlegg

Det kan godt hende Stormberg produsserer ypperlig turtøy til både stor og liten, men etter å ha åpnet siste nummer av fjell og vidde, (dnt's medlemsblad,) er jeg blitt svært skeptisk.

På side 15 sitter en "koselig familie" liksom ute ved et vann og nyter naturen, men her stopper idyllen. Ikke bare ser det veldig ut som om hele familien bare er satt inn i landskapet med et billig billedbehandlingsprogram. I tillegg er den unge far i familien utstyrt med et par Buffalo sko!!!!!!

Hva i h........... gjør de på tur!

For de som ikke er helt inne i hva buffalo sko er er det et merke platå sko som var overmåte populært for 5-7 år siden, og som senere ble sett på som et symbol på invandrerungdom-kulturen ,i oslo i hvertfall!

Dette er altså sko med 5 centimeter flat platåsåle, som ikke bare er håpløst umoderne og j..lige for de som må bry seg om slikt. Men det er noen tunge klumpete dråg som absolutt ikke har noe å gjøre utenfor asfaltert vei.

Om dette sier mest om den gennerelle kompetansen på egnet turutstyr hos Stormberg, eller om det bare er reklamebyrået som har gjort en utrolig dårlig jobb vet jeg ikke.

Damen kunne like gjerne gått i stilletthæler.

Jeg blir bare oppgitt over det hele, og Stormberg er ikke nærmere å fange meg inn i kundekretsen sin med dette!!

Ukens kaktus går til Stormberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig at du tar opp bildene til Stormberg-annonsene, fordi disse har også jeg reagert på. Negativt, vel og merke. Negativ reaksjon fordi fotografiene er så konstruerte og "billige".

Dessuten ser personene på bildene nesten litt "psyko-sosialt syke ut" - ja, bare se på den annonsen hvor hele "slekta" er i nærbilde og ser delvis på hverandre, litt opp, litt ned og litt bort. Det er noe sykelig apatisk og innadvendt over hele situasjonen. Guffent!

Dette med skoene, "snubliss", er jo også et artig poeng ...! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- ja, bare se på den annonsen hvor hele "slekta" er i nærbilde og ser delvis på hverandre, litt opp, litt ned og litt bort. Det er noe sykelig apatisk og innadvendt over hele situasjonen. Guffent!

Det er bare fordi de spiser appelsiner med ketchup og sennep på.... man kan jo bli sykelig apatisk og innadvent av mindre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men, det fotografiet jeg tenkte på, er det som står lengst opp på åpningssiden til Stormberg - rett til høyre for selve logoen.

Det er noe voldsomt "psykiatrisk avdeling for rar og innadvendt atferd" over det hele ... :shock::idea:

en ekkel incestiøs stemningen i det bildet :lol:

virker som om målgruppen for stormbergs produkter er jehovas vitner som gjerne spiser frukt med sennep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan noen fortelle meg hva som er det egentlige tema i denne tråden. Er det Stormbergs "ypperlige turklær for liten og stor" (Snublefot) eller er det annonsen i Fjell og Vidde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det tullete å unnlate å vurdere Stormberg-produkter pga det noen vil kalle en dårlig reklame. Er produktet funksjonelt nok og fungerer til mitt bruk, kommer jeg til å kjøpe det. Uavhengig om modeller går i platåsko eller har med seg sennep på "tur". Ingen som trenger å gå med platåsko av den grunn, ei heller ha med seg pølse, lompe og sennepsflaska.

Stormberg er et godt alternativ til gode produkter til en fornuftig pris. Jeg koser meg også med en "billig" reklame. Det betyr at jeg fortsatt kan få mye for pengene :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har benyttet Stormberg-bekledning i full storm i Trollheimen og gått Josten på langs i de samme klærne.

Helt OK klær til en utrolig lav pris. Noen dårlige sømmer der borrelås er festet, men ellers er klærne helt ok sammenlignet med annen bommulsbekledning. Nekter på at en Norrønabekledning er verd 4-5000 kr mer. (Men har sikkert bedre finish og bedre løsninger??)

For meg var det ikke noe valg, det er pengboka som bestemmer og det viktigste er å komme ut på tur.

Enig i at annonsen er dårlig, men så har den vel ikke kostet allverden heller da, noe som igjen kommer kunden tilgod i form av lav pris.

Fjellfant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når du mener at man ikke kan dømme klærne utfra en reklame og det faktisk ikke sier noe om deres kvalitet er jeg helt enig med deg!

Men Stormberg sender likevel ut et inntrykk av at de ikke vet så veldig mye om det å være på tur. Og det er desverre slik at uansett hvor lite reklamen har med klærnes virkelighet å gjøre så lar folk seg påvirke av reklamen. Sånn er vi. Vi snakker om indre skjønnhet, men ser langt etter Hennes og Mauritz plakatene.

I en industri der salg og marked betyr alt, er det alfa og omega å markedsføre seg på en måte som får folk til å like produktet. Friluftslivsmarkedet er preget av mange utstyrs freaker i ordets rette forstand som bryr seg svært mye om slik.

Ikke alle, men mange. Og de som ikke bryr seg er nok i utgangspunktet ikke så motagelige for reklamer uansett.

Jeg vil gjette på at du ikke lar deg påvirke så mye av Stormberg reklamen selv, men kjøper Stormbergprodukter uavhengig av dette fordi du ser produktene i butikken, liker dem og kjøper dem.

Jeg tror, men dette er jo bare min teori, at Stormberg heller taper enn vinner nye kunder med disse reklamene.

Etter å ha vært i kontakt med Stormberg har jeg fått vite at dette er gamle reklamefoto fra en tid hvor markedsføringsbudsjettet var lavt prioritert og at de jobber med nye foto og reklamer. Dette er bra, men jeg mener at det er dumt gjort å sende ut disse annonsene i mellomtiden. Halveisløsninger fungerer sjelden bra.

Hvor vidt Stormbergklær er gode eller dårlige har jeg ingen mulighet til å uttale meg om. Det får være opp til andre.

Men for min del er denne reklamen nok til at jeg vil velge et tilsvarende produkt fra en annen produsent jeg har mer tillitt til. Hvis jeg vipper mellom to relativt like produkter fra en annen produsenten og Stormberg vil jeg mest sansynligvis velge produktet fra den andre. Også om det betyr et par hundrelapper ekstra. Kanskje dumt av meg, men det er faktisk synd for Stormberg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har skjønt det er tema en dårlig reklame for et produkt jeg ikke har noen egentlig formening om. Hverken positivt eller negativt. Jeg synes det er synd at de lager en så dårlig reklame at jeg får et negativt inntrykk av det rundt og ikke av produktet. Og jeg synes det er trist for Stormberg at de bruker reklamer som kan skremme bort potensielle kunder.

Kanskje er det bare meg som er spesiell, men det er i hvertfall min mening. Går litt tydligere frem av svaret over som desverre ikke ble signert!

Snublefot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at minst 95% av kjøperne ikke legger merke til "svakhetene" ved reklamen. Disse 95% er også av typen som bruker klærne noen få ganger i året, på turer som varer noen få timer.

Dersom de på markedsavdelingen ikke har peiling, satser jeg på at de som jobber på produktavdelingen har det. At de burde tatt en kvalitetssikring internt, er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Stormberg, ja, eg har sett produktene reklamert. Kvaliteten kjenner eg ikkje til, men det er uvesentleg. Både Stormberg og mange andre produsentar stoppar på xxl i storleiken, og det er mange x-ar for lite for runde og godslege fjellbamsar. Det er ikkje eit problem for meg, for eg får tak i det vil gå med til fjells i min storleik.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.