Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykling dårlig for løping?


StianT

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år gammel, 1. 86 høy og veier 73 kg. Jeg begynte med landeveissykling for 2 år siden og har sykla veldig mye siden da og føler jeg har veldig god sykkelkondis og styrke i beina. Men etter at jeg begynte å sykle så har jeg blitt dårligere til å løpe. Før løp jeg "lettere" og ble seinere sliten. Nå føler jeg at jeg ikke klarer å løfte beina skikkelig å det er veldig tungt å løpe, noe som gjør at jeg blir fortere sliten.

Er det noen som har samma problemet eller veit noe om sykling gir dårligere løpekondis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var aktiv syklist opplevde jeg det samme. Det var for eksempel umulig å løpe 60-meter midt i sykkelsesongen.

Derom du tar lette løpeturer etter sykkelturene, eller i hverfall kombinerer de to jevnlig blir det bedre, og kroppen blir vant til å yte begge deler. Det er ikke uten grunn av duathlon og triathlon er avanserte idretter til tross for at disiplinene er ganske enkle.

hilsen John-Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kjent problem!

Det er få eller ingen syklister som bruker jogging som treningsform. Tydeligvis forskjellige muskelgrupper.

Jogging og skiløping for eksempel, går hånd i hånd.

Jeg sykler mye og jogger mye.

Føler meg i god form, men jogger som en elefant etter en sykkelperiode og peser som en hval på sykkel i joggeperioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.