Gå til innhold
  • Bli medlem

Rygglengde på Arcteryx sekker?


toki

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter min første sekk i klassen +/- 80 liter. Har sett litt rundt på internett (blandt annet på denne siden) for å få info om forskjellige sekker, men det er jo en stor jungel. Mange anbefaler jo å prøve sekken i butikk, før du kjøper den, men lokalt hos meg er det et begredelig utvalg. Derfor vurderer jeg å bestille via nettet, men holder meg til norsk nettbutikk med tanke på bytte. Så da kommer spørsmålet, er det veeeldig stor forskjell på sekker med tanke på at den passer din kropp, eller handler det mer om å finne en i riktig størrelse?

På noen sekker stiller du selv inn rygglengde, men blant annet Arcteryx leverer sekkene med fast rygglengde (etter det jeg forstår) og i tre forskjellige størrelser. Det andre spørsmålet blir da om hvilken jeg bør velge (small - regular - tall) når jeg er ca.184 høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det jeg måler "hipbelt size"/hoftbelte? Jeg bruker W32/W33 i dongeribukser - blir det da det samme med hoftebeltet?

Kan rygglengden måles fra skuldra til øverste del av hofteleddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måler mellom den størst fremtredende virvelen i nakken og den parallele linjen overhoftekammen etter det jeg har forstått...

Bestillte min regular først etter å ha sett på hoftebelte størrelsene(34w), og ble litt nervøs siden jeg har ganske kort rygg(173).

Målte og fant ut jeg hadde 46 i rygglengde. Altså imellom small og regular....

Fikk sekken igår og lastet alt jeg hadde av telt og soveposer oppi :) og fant ut at den passer, men etterhvert vil vel dempeskummet sige litt sammen, så må dobbelsjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måler mellom den størst fremtredende virvelen i nakken og den parallele linjen overhoftekammen etter det jeg har forstått...

Bestillte min regular først etter å ha sett på hoftebelte størrelsene(34w), og ble litt nervøs siden jeg har ganske kort rygg(173).

Målte og fant ut jeg hadde 46 i rygglengde. Altså imellom small og regular....

Fikk sekken igår og lastet alt jeg hadde av telt og soveposer oppi :) og fant ut at den passer, men etterhvert vil vel dempeskummet sige litt sammen, så må dobbelsjekke dette.

Så størrelsen på hoftebeltet er det samme som med bukser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen sekker stiller du selv inn rygglengde, men blant annet Arcteryx leverer sekkene med fast rygglengde (etter det jeg forstår) og i tre forskjellige størrelser. Det andre spørsmålet blir da om hvilken jeg bør velge (small - regular - tall) når jeg er ca.184 høy?

Jeg har Bora 80 av det jeg antar er nyeste typen, og rygglengden er så absolutt justerbar :) Kan vel også nevne at jeg er 176cm, og bruker størrelse tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg som er 184 bør vel i hvert fall ikke ha tall?

Jeg er 184 og trenger tall, og vil si jeg har et normalt forhold mellom rygglende og min generelle høyde.

Kan ikke svare for alle, men flere av sekkene til Arcteryx har justerbar rygglengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kanskje har veldig kort rygg, men etter det jeg måler så har jeg en rygglengde på rundt 49 cm. Blir størrelse tall (51 cm og oppover) for stor for meg da? På hoftebelte ser det ut som om jeg ligger helt i grenseland mellom regular og tall.

og justerbar rygglengde, vil det si at den er justerbar for de med rygglengde på 51-56 cm, eller kan den justeres kortere. Da mener jeg på Bora 80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.