Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnmarksvidda 2010


storslett

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og en kompis er nå under planlegging av en tur til Finnmarksvidda. Vi har bestemt oss for avreisedatoen skal være mandag 12. juli og har planer om å være på vidda i ca 14 dager. Siden vi ikke kjenner noen i finnmark, så er det litt vanskelig å få tak i personer med info og erfaringer fra område. derfor så prøver jeg meg her, og håper at det er noen som ønsker å dele sine erfaringer med oss, slik at vi kan få en optimal tur.

Det vi hovedsakelig er ute etter er ørret og røye. Har aldri fått gjedde før, så må innrømme at det er litt spennende det óg. Vi har en Ally-kano og vi håper å få brukt den mest mulig.

Jeg skjønner at folk ikke vil røpe noen "favoritt-vann/kulper/elver", men om noen uansett kune gi oss noen råd og tips så er vi svært takknemmelige for det.

Plassen vi har lest mest om er Øvre Anárjohka Nasjonalpark, men har lest at det er svært mye gjedde og harr der..?

Takker for alle tips som kommer, og her er det lov å komme med tips som jeg ikke har sport etter om det er noe dere føle kan være sentrale for denne turen.

På forhånd takk

-André S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørret og røye finner du nok av i de aller fleste vann, det er som regel null problem.

Personlig har jeg tilgang på hytte ved et vann hvor det rett og slett er for mye fisk, sånn at det ikke blir særlig størrelse på den. Under jakta i fjor satte jeg to garn og fikk 35 fisk, garna sto vel i rundt 12 tmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.