Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til ny gassbrenner


asghegg

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en gassbrenner til vår/sommer og høst bruk, og i den forbindelse ønsker jeg tips fra brukere.

Har sett litt på en Kit Optimus Stella uten at jeg har noen kunnskap om den. Ser at den har høy effekt og lett å pakke bort, kan jo være et plus :)

http://www.naturmagasinet.no/index.php?main_page=product_info&cPath=11_62&products_id=297

Ser på klikk.no at Msr Windpro vinner en test, det er også en aktuell brenner.

http://www.klikk.no/helse/friluft/article448065.ece

Noen med forslag til gassbrenner, også andre enn de som er nevnt her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes titalls gassbrennere i salg nå så du må komme opp med noen flere krav for å begrense valgene noe. Er vekt viktig? Størrelse? Toppmontert? Skal du bruke store gryter på den?

Selv har jeg en av de minste i handelen, Optimus Crux men jeg syns kjelestøttene er litt pinglete. Har også den mye rimeligere Primus Mimer som jeg har brukt mye. Sistnevnte er tyngre og virker mye mere solid oppbygget enn Crux men kjelestøttene har lite tagger slik at kjelen lett sklir av hvis brenneren ikke er i vater.

OS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke toppmontert, og eneste grunnen jeg ser er at den kan lettere tippe. Vekt har jeg ikke tenkt så mye på, tror

ikke det betyr så mye da de allerede er ganske lette :wink:

Madamen har begynt å klage på mye lukt i teltet av bensinprimus, så skal gå over på gass sommerstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.