Gå til innhold
asghegg

Forslag til ny gassbrenner

Det er 3044 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en gassbrenner til vår/sommer og høst bruk, og i den forbindelse ønsker jeg tips fra brukere.

Har sett litt på en Kit Optimus Stella uten at jeg har noen kunnskap om den. Ser at den har høy effekt og lett å pakke bort, kan jo være et plus :)

Skjult lenke - logg inn for å se den

Ser på klikk.no at Msr Windpro vinner en test, det er også en aktuell brenner.

Noen med forslag til gassbrenner, også andre enn de som er nevnt her :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes titalls gassbrennere i salg nå så du må komme opp med noen flere krav for å begrense valgene noe. Er vekt viktig? Størrelse? Toppmontert? Skal du bruke store gryter på den?

Selv har jeg en av de minste i handelen, Optimus Crux men jeg syns kjelestøttene er litt pinglete. Har også den mye rimeligere Primus Mimer som jeg har brukt mye. Sistnevnte er tyngre og virker mye mere solid oppbygget enn Crux men kjelestøttene har lite tagger slik at kjelen lett sklir av hvis brenneren ikke er i vater.

OS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker ikke toppmontert, og eneste grunnen jeg ser er at den kan lettere tippe. Vekt har jeg ikke tenkt så mye på, tror

ikke det betyr så mye da de allerede er ganske lette :wink:

Madamen har begynt å klage på mye lukt i teltet av bensinprimus, så skal gå over på gass sommerstid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har selvsagt lest tipsene i den andre tråden?

Siden du ikke ønsker toppmontert kan du jo sjekke hva jeg skrev i den andre tråden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jankj, jeg har lest.

Det ble en Primus gravity II MF på meg, Første inntrykket ser bra ut, blir spennende å få testet på tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3044 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.