Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Downmat Pump - ventiler


josbir

Anbefalte innlegg

Har lest at Expeds ventiler har vært trøblete tidligere (lekker), men at dette nå er skiftet ut og utbedret. Vurderer et slikt underlag, og lurer derfor på hvilke ventiler som er de nye utbedrede, og hvilke underlag som har de gamle "lekke".

Ser også på Expeds sider at lengdene er endret til det bedre i forhold til tidligere = 183cm vs 178cm osv..

http://www.exped.com/exped/web/exped_homepage_int.nsf/b43popup1/E9747A9C9CD626BCC1256F2B00296698?Opendocument

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp fått byttet min gamle Downmat 7 med ventiler til pumpmat. Underlaget sprakk innvendig og dun sprutet ut av ventilen. Jeg har ikke prøvd pumpmat på tur, kun hjemme. Synes det går raskere å pumpe opp underlaget med pumpen, men vanskeligere å få underlaget helt stivt. Av erfaring (jeg har hatt 3 stykker) vet jeg at det betyr mye at underlaget pumpes helt stivt, for å oppnå best mulig isolasjon. Jeg er rimelig sikker på at de nye mattene er mindre utsatt for slitasje og uhell (ventilene er integrert i matten).

Et alternativ til Downmat er Thermarest NeoAir. Det veier halvparten og er nesten like varmt. Jeg har også klart å sprekke det, men fikk også nytt.

Luftfylte underlag må behandles forsiktig, og selv da kan de ødelegges. Jeg kan likevel ikke tenke meg å dra på tur uten, det har jeg blitt for gammmel til. Jeg er imponert over servicen til både Thermarest og Exped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.