Gå til innhold
  • Bli medlem

White offroad sykkel..???


guskur

Anbefalte innlegg

Vær hilset godtfolk!!! :D:D

Sitter her å funderer på ny sykkel.. og her om dagen snubla jeg over et nytt bekjentskap hos XXL.

White sykler :wink:8)

Noen som har snust mer på disse syklene enn meg??? Ved første øyekast virka de jo rimelig gjennomført..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel XXL sitt "husmerke" dette, på samme måte som Diamant hos G-Sport og Nakamura hos Intersport (de to siste er forøvrig to identiske sider av samme sak).

Ikke noe å lure på dette. Gode rammer, veldig bra utstyr og finfin pris. Eneste er at du kanskje skal ta den oppgitte vekten med en ørliten klype salt, men dette spiller veldig liten rolle med mindre du er i eliteklassen i Birken (eller i WC...)

Løp og kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitebikene på XXL er kjempegode å sykle med både i skogen å i byen ( på veier ). De dyreste http://www.xxl.no/white-bikes/terrengsykler/xc-ultimate-carbon-terrengsykkel-10-1058817 ) er jo terrengsykler i toppklasse som brukes av mange proffe syklister. Jeg har bare prøvd noen av de billigere, men de funker perfekt de og :)

Som nevnt over > en må ikke forveksle XXL-White med de "andre" White (USA?). XXL-White ble introdusert i år og er en XXL-spesifisert sykkel som deres eget merke.

Men jeg tror ikke det er noen som kan konkurrere med disse i dag (dvs "mest" for pengene) - i hvertfall ikke de som har prisklasse under 12K.

Redigert 29.04.10: Whyte er det korrekte navnet på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror vi kan si at det er MANGE sykler som kan konkurrere med XXL sine "White" sykler. En sykkel er ikke bare gir og bremser, og selv om XXL sine sykler er veldig godt specet, og relativt lette, så hjelper ikke dette når flere av rammene er av rimelig laber kvalitet. Og JA, det er faktisk ganske stor forskjell mellom de store merkene. Diamant/Nakamura har i år spesielt en svært god rammeleverandør som overkjører XXL sin White på de fleste områder (stivhet, stabilitet, vibrasjonsdemping ol). Dette er allerede bevist 1 gang i år, SYkkelmagasinet sin test av terrengsykler til rundt 20k!

Kommer litt an på hva trådstarter er på jakt etter i sykkelen, bruksområde, bruksmengde, underlag, egne specs (vekt+høyde) og i tillegg hva man har syklet med tidligere. Kan hvertfall med en gang si at veier mann 100 kg og skal sykle i lett sti eller litt mer enn bare asfalt så ville jeg kanskje sett litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kan si at det er MANGE sykler som kan konkurrere med XXL sine "White" sykler. En sykkel er ikke bare gir og bremser, og selv om XXL sine sykler er veldig godt specet, og relativt lette, så hjelper ikke dette når flere av rammene er av rimelig laber kvalitet. Og JA, det er faktisk ganske stor forskjell mellom de store merkene. Diamant/Nakamura har i år spesielt en svært god rammeleverandør som overkjører XXL sin White på de fleste områder (stivhet, stabilitet, vibrasjonsdemping ol). Dette er allerede bevist 1 gang i år, SYkkelmagasinet sin test av terrengsykler til rundt 20k!

Kommer litt an på hva trådstarter er på jakt etter i sykkelen, bruksområde, bruksmengde, underlag, egne specs (vekt+høyde) og i tillegg hva man har syklet med tidligere. Kan hvertfall med en gang si at veier mann 100 kg og skal sykle i lett sti eller litt mer enn bare asfalt så ville jeg kanskje sett litt mer..

Ikke uenig i det du skriver, men ser man det relatert til prisnivå, så er det nok mange av rammene på øvrige sykkelmerker (i samme prisleie) som nok ikke er nevneverdig "bedre".

Og - klart - bruksområde avgjør også.

Har akkurat nå byttet til ny sykkel selv - og valgte en med vesentlig kraftigere ramme enn White, selvom prisen var noe høyere, og (med unntak av gaffel, felg/nav) noe "rimeligere" utstyr enn på White til 10K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Tror vi kan si at det er MANGE sykler som kan konkurrere med XXL sine "White" sykler. En sykkel er ikke bare gir og bremser, og selv om XXL sine sykler er veldig godt specet, og relativt lette, så hjelper ikke dette når flere av rammene er av rimelig laber kvalitet. Og JA, det er faktisk ganske stor forskjell mellom de store merkene. Diamant/Nakamura har i år spesielt en svært god rammeleverandør som overkjører XXL sin White på de fleste områder (stivhet, stabilitet, vibrasjonsdemping ol). Dette er allerede bevist 1 gang i år, SYkkelmagasinet sin test av terrengsykler til rundt 20k!

Kommer litt an på hva trådstarter er på jakt etter i sykkelen, bruksområde, bruksmengde, underlag, egne specs (vekt+høyde) og i tillegg hva man har syklet med tidligere. Kan hvertfall med en gang si at veier mann 100 kg og skal sykle i lett sti eller litt mer enn bare asfalt så ville jeg kanskje sett litt mer..

Det virker som om du veit litt om rammer ... Hard Rocx har sin billigste innstegsmodell http://www.hardrocx.no/artikkel/les/116/10_Shock+Machine+Disc/ hvor de skryter fælt av at ramma er lett. Vet du noe om den ramma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel en måned i sadelen på White XC Pro nå, og er intet mindre enn kjempefornøyd. Vel kan det tenkes at jeg kunne fått bedre ramme (ikke det at jeg har merket noe for eller mot den, såpass peiling på sykler har jeg ikke), men ikke med de komponentene til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.