Gå til innhold
  • Bli medlem

enda en nybegynner-trenger-tips-om-tur-på-hardangervidda-tråd


brukernavn?

Anbefalte innlegg

Hei hei,

vi er to stykker som har tenkt oss avgårde i begynnelsen av Juni på en 1-ukers tur til, foreløpig ukjent sted på , Hardangervidda. Det er mest ment som en "kosetur" og flatt/lettgått terreng er derfor ønskelig.

Fisking blir nok også en stor del av turen, og fisking i elver står høyt på lista hos begge. Så hvis elver med fisk er forenelig med lettgått terreng i begynnelsen av Juni noen steder, er jeg veldig interessert i tips til hvor vi da bør dra! B) ?

Har også lest litt om at det kan være mye snø enda i starten av Juni, så det er kanskje greit om det er et sted som tiner litt raskt..?

Sikkert veldig kravstor nå, men tar i mot alle tips med stor takk

;-)

(vuderer forresten også å utsette turen litt til det blir varmere der borte hvis snø og is kan sette en brems på fiskingen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk søkefunksjonen!

Byrjinga av juni, då kan du ta med ski og isbor på heile vidda, nordmarka er eit betre alternativ då. Sjølv i byrjinga av juli vil det vera is på det meste av vatna. Fiske i elv i lettgått terreng, austvidda, sats på august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, har selv vaert paa noen turer paa vidda i slutten av juni og starten av juli. I omraadene i nordoest har jeg ikke hatt problemer med snoe, tvert i mot. Paa en kort tur ovenfor Haukeliseter var det derimot betraktelig mer snoe og det saa ut som det laa en del is paa vannene innover. Dette var en uke inn i juli. De turene jeg har hatt paa nordoestvidda helt i slutten av juni har det vaert full sommer men naar jeg har kommet meg litt opp i terrenget og faatt utsikt vestover har det sett ut til aa vaere betraktelig mere snoe den veien. (Beklager stavematen, mangler et par taster her :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.