Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus Hiker+ (ny variant av den "vanlige" 111)


Anbefalte innlegg

Hei folkens, håper noen kan komme med noen innspill, da denne brenneren er litt ny for meg!

Var på en tur nå i påska og brukte denne brenneren for første gang. Jeg er normalt sett bare vært vant til gass, og det er jo "shoot-and-go"..

Men trengte en til litt kaldere klina, og valget falt på denne.

Jeg hadde litt vekslende hell med bruk av denne nå. Stort sett fungerte den greit, men det var deler av turen hvor jeg hadde problemer med få skikkelig "guffe" på den, og den brant veldig ujevnt, og med gul flamme innimellom, selv om jeg mener den burde være varm nok. Rykk og napp på flammen. Hva kan være grunnen? Er det:

-for dårlig forvarming? (hvor lang tid skal/bør forvarmingen være? Og man skal begynne å slå på fuelen rett før formingen slokner, sant? Ikke vente til den slokker og så tenne på igjen?

-for lite trykk i bensinbeholderen? (kan man ha for "mye" trykk her, eller vil sikkerhetsventilen uansett slippe ut trykk om det blir for mye trykk?

-for lite fuel igjen i beholderen? Vil den da "rykke og nappe" i flammen og si fra at "jeg trenger mer fuel?

Hva kan skje om jeg har for mye fuel på? Føler det er litt vanskelig og måle skikkelig, har dere noen tips her?

Jeg synes også det var litt vanskelig å forvarme, eller rettere sagt, føle/kjenner når jeg har hatt nok fuel på før forvarmingen. Lite lyd av fuelen. Enkelte ganger så sluknet flammen på forvarmingen etter 10 sek, og andre ganger (da jeg "tok i" så ble jeg nesten litt engstelig for det var noe høy flamme.

Takker for innspill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.