Gå til innhold
  • Bli medlem

Opp Røa fra 25.juni til 03. juli 2010 trenger tips til fiske å hvilke vann


xela90

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er to kompiser som har planlagt en tur opp røa i juni - juli. Vi lurer på om noen vet hvor de beste vanna er

som ligger så nære at vi klarer det på en uke.

Kom med fiske tips EKS: sluker, woblere, spinnere o.s.v

Ingen tips er for dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være helt ærlig har jeg veldig lite til overs for å opplyse om gode fiskevann og fiskeplasser på nettet til alles beskuelse...

Hvis dere skal til Femundsmarka pga fisket så kan jeg med en gang si at fisket der inne er for det meste meget vanskelig, og sagt rett ut dårlig... Det er mange steder som har mye bedre fiske enn Femundsmarka. De eventyrlige fangstene fra gamle dager er nok over, men en kan være heldig å ta storfisken der inne. Men siden dere skal følge Røa så kan dere fiske i den hele veien og prøve i de fleste vann.

Langs Røa og spesiellt langs Roasten er det mye telt og folk, det samme er også tilfellet ved Røvoltjønnene.

For inspirasjon kan dere se på www.svartkjelen.com og www.stigkarlsen.piczo.com

Med en uke til rådighet har dere tid til å nå over mye i marka. Mine favoritt steder er øvre Røa fra Roasten og oppover, Grøtådalen, Reva og Revsjøen. Dess lenger øst og inn i marka dere kommer, dess tynnere blir ddet med folk.

Vil til slutt bare nevne at det bare er lov til å bruke kvister dere finner på bakken til bål og det kan være veldig utplukket ved de mest populære leirplassene, det kan være lurt å ha med primus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig har jeg veldig lite til overs for å opplyse om gode fiskevann og fiskeplasser på nettet til alles beskuelse...

Hvis dere skal til Femundsmarka pga fisket så kan jeg med en gang si at fisket der inne er for det meste meget vanskelig, og sagt rett ut dårlig... Det er mange steder som har mye bedre fiske enn Femundsmarka. De eventyrlige fangstene fra gamle dager er nok over, men en kan være heldig å ta storfisken der inne. Men siden dere skal følge Røa så kan dere fiske i den hele veien og prøve i de fleste vann.

Langs Røa og spesiellt langs Roasten er det mye telt og folk, det samme er også tilfellet ved Røvoltjønnene.

For inspirasjon kan dere se på www.svartkjelen.com og www.stigkarlsen.piczo.com

Med en uke til rådighet har dere tid til å nå over mye i marka. Mine favoritt steder er øvre Røa fra Roasten og oppover, Grøtådalen, Reva og Revsjøen. Dess lenger øst og inn i marka dere kommer, dess tynnere blir ddet med folk.

Vil til slutt bare nevne at det bare er lov til å bruke kvister dere finner på bakken til bål og det kan være veldig utplukket ved de mest populære leirplassene, det kan være lurt å ha med primus.

Takk for det, har vært i femundsmarka 3 ganger før men ikke i røa området. Men jeg vet at det er veldig vanskelig å ta fiske dær.

Men det er jo litt fordi at naturen er så fin i femundsmarka at vi legger turen ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg drar dit også :)

Da vet du nok at fisket er vanskelig, og det gjelder Røa og de mest populære vannene. Regner med at fiskene har sett en sluk eller to før :)

Hehe, jepp...men det tenker jeg eggentlig uansett hvilke vann jeg er på. Men det er jo bare for å kommer seg ut å slippe masse hjemme

å ikke tenke på regninger å slikt.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.