Gå til innhold
  • Bli medlem

Vært på Forollhogna i det siste?


Boomstick

Anbefalte innlegg

Noen som har en statusrapport på føreforhold på Forollhogna om dagen?

Skal gå Støren - Tynset i påska, og det er første turen i nasjonalparken. Litt søking på forumet fortalte meg at det var vinterbrøyta til en seter innenfor Budalen i fjor. Noen som vet om dette er tilfelle i år også?

Andre innspill og røverhistorier om området fra lommekjente mottas også med stor begeistring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært der siden ifjor vinter, men vi planla tur dit forrige helg.

Jeg ringte opp til en kar i Budalen fjellstyre og fikk beskjed om at det var noe jævlig med snø der og vanskelig å ta seg frem. Turen gikk derfor til Feragen istedet. Nå har det riktignok vært mildvær så det har nok satt seg og blitt bedre. Uansett så var det brøyta helt inn til parkeringsplassen ifølge oppsynsmannen, husker ikke stedsnavnet med det er ved et gammelt gårdsbruk der vegen slutter, mulig det er den setra du mener?

Har ingen røverhistorie men kan si såpass at vi kom ut for et skikkelig uvær der inne i Januar ifjor, måtte grave oss ned i en snøskavvel og slå opp teltet tidlig på dag nr 2, ble mye lyging og karskdrekking på den turen...

Her er link til Budalen fjellstyre:

http://www.fjellstyrene.no/busiso/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det hadde forsvunnet 10 cm snø i Oppdal i hvert fall, så vi satser nok på at det skal være fremkommelig. Men må jo være forberedt på råttent føre på denne tida. Har relativt god tid, og kan alltids dreie av til Røros om vi merker at Tynset blir for langt. Hovedsaken er å komme seg på et tog tilbake til Støren.

Men det er en god idé å ringe fjellstyret og høre an forholdene.

Også noterer jeg meg at jeg må ha med spade og nok heimert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.