Gå til innhold
elmort

Camelbak

Det er 3063 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt ny på denne typen vannflasker..

Har vurdert å bare kjøpe en løs vannkanne Skjult lenke - logg inn for å se den

for å sy fast inne i ryggsekken jeg allerede har. Kan dette fungere? Noen erfaringer?

Takknemlig for svar!

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale deg modellen som heter UnBottle i stedet. Skjult lenke - logg inn for å se den .

Den kommer i en "sleve" (kraftig trekk) med blant annet D-ringer, som beskytter drikkeposen og gir deg mulighet for å feste den enkelt på utsiden av sekken blant annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg går glipp av noe opplagt her, men blir det ikke litt trasig å fylle på med vann i bekken når flaska er sydd fast i sekken?

PS!

Vær klar over at slike drikkesystem er lite egnet i streng kulde. Jeg har selv den vinterisolerte Camelbacken, men selv om jeg blåser vannet ut av slangen når jeg har drukket fryser det ofte til. Og stortuten på camelbacken er ikke lett å drikke av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har camelbak unbottle med vinter og sommerslange. om vinteren i streng kulde fryser slangen for det om du tømmer den, slangen er også litt vanskelig og drikke av i og med at den ikke har den 90 graders vinkelen. sommerslangen er derfor bedere og drikke av. den isolerte tanken er også mye mere slitesterk, du har også gode festemuligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil berre sei at camelbak'en kan skjules under ytterkleda og slangen legges over skuldra. Den er då godt isolert og når munnstykket ligg mot bryst/mage frys heller ikkje det.

Har sjølv brukt denne metoden ned mot 30 kalde utan problem. Ved fylling har eg varmt vatn (ikkje kokande...) og eg har ved slike høve aldri vore plaga med klaka vatn.

Er dessutan lite lurt å drikka kaldt når det isar rundt deg...

Dette gjeld vel og merke modell Thermobak.

Varm drikk vinter, kald drikk sommar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3063 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.