Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell i påska 2010


Anbefalte innlegg

Vi er to pesoner som skal gå inn fra Tomasvatn, med hunder og slede og tilbinge en liten uke i området. Vi tenkte og gå opp mot Jengelvatnet. Så får vi se hvor hundene fører oss.

Men det jeg lurte på er om det er noen her inne som vet noe om isforhold på vatnene?

Og snøskredfare i området? Hadde vært fint og hørt litt om det før vi beveger oss inn i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i hvertfall nok av is på vannet - om det er det du mener. Det var en mildværsperiode nettopp og dette gjorde at det ble endel overvann som ligger på isen. Enkelte vann flyter opp slik at dette ikke er noe problem, men har hørt nevnt at det er utfordringer med overvann enkelte steder der inne i år.

Det har kommet forholdsvis lite snø der inne, i forhold til ute ved kysten, og i forhold det som er normalt. Vet det har vært en del trafikk innover mot Orrekvatnet med snøscooter. Jeg ønsker ikke å uttale meg om skredfaren. Det kan nok være så ymse akkurat nå, og varierer med terrenget. Men det skulle overaske meg om traseen innover mot Jengelen skulle være skredutsatt.

Sjekk forøvrig http://www.yr.no/sted/Norge/Nordland/Grane/Majavatn/statistikk.html

Og som du ser - i uke 10 kom det mye regn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.