Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus EasyFuel 3277


dogsoldier

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er 3 stk som skal legge ut på en 4 dagers telttur i påsken.

Jeg har en Primus EasyFuel som går på gass, som jeg har vært meget fornøyd med, men har dog aldri testet denne i temperaturer under 2-3 grader.

1. Vil den klare seg i inntil 8-10 minusgrader?

Har lest noen her inne som sier det er mulig å forvarme bøylen på denne, for å gjøre det lettere å få den i gang når det er kaldt...

2. Hvordan forvarme denne?

3. Under hvilke temperaturer er dette aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo mulig å forvarme bøylen med tennpasta, men jeg ville heller satsen på å varme gassboksen på kroppen en times tid før bruk. Siden du har en slangebrenner vil det nok også fungere bedre hvis du får til å ha gassboksen snudd på hodet og gjerne ha den høyere enn brenneren under bruk. Vær forsiktig hvis du skal bruke den i telt, den kan brenne ujevnt og blusse kraftig opp før du får god varme i teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvarming med tennpasta reduserer oppflammingen.

Gassboksene har ulik gassammensetning, og du må regne med å dra hjem igjen med noen halvfulle bokser.

(resten av gassen er prima "sommergass")

Øv litt hjemme (ute)på morgenen, helst etter å ha lagret gass og brenner i fryseren.

Noen hevder at biltemagassen er best på vinteren, men jeg har ikke prøvet ut det.

Du finner en del om dette på: http://tinyurl.com/ydco96a og http://tinyurl.com/y98bhwt

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Varming av gassen på kropp og i soveposen fungerte ypperlig.

Tror allikevel at neste gang jeg kjøper brenner så blir det en type som både kan gå på gass og flytende.

Da får en vel det beste av to verdener ved at en kan kjøre gass om sommeren og flytende på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror allikevel at neste gang jeg kjøper brenner så blir det en type som både kan gå på gass og flytende.

Da får en vel det beste av to verdener ved at en kan kjøre gass om sommeren og flytende på vinteren.

Ikkje ver for oppteken av at din nye brennar skal kunne brenne gass. Gassbrennar har du alt. Skaff deg den du meiner er best til å brenne det flytande brenselet du skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.