Gå til innhold
  • Bli medlem

arcteryx bora 35


tiurn

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer omkring denne sekken. Hvordan er hoftebeltet med tanke på å kunne laste sekken med noen kg, får en fordelt noe vekt på hoftene?

Er 182 cm, hvilken str vil dere anta passer....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo lengden på ryggen som avgjør. Er du normalt fordelt så vil jeg tro regular er biff. Har ingen erfaring med 35, kun 95 og kjempefornøyd. Hvis du ikke har mulighet å stikke innom en sportsbutikk som har peiling, kan du måle ryggen selv (se mal på helsport.no), og deretter lese av i str tabell fra arcteryx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bora 35 og er strålende fornøyd, bæresystemet er meget komfortabelt, 12-15 kg forsvinner på ryggen. Du burde prøve sekken i butikken for å finne riktig lengde, da kan de også legge i litt vekt så du får kjent på bæresystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner det, har bare et inntrykk av at ikke "småsekker" har noe godt hoftebeltet, og har ikke sekken det så spiller det vel mindre rolle hvordan den er pakket med tanke på å få vekta på hofta. så spm er egentlig om en hoftebeltet er bra nok og om en får strammet det, nettopp for kunne bruke hofta til avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner det, har bare et inntrykk av at ikke "småsekker" har noe godt hoftebeltet, og har ikke sekken det så spiller det vel mindre rolle hvordan den er pakket med tanke på å få vekta på hofta. så spm er egentlig om en hoftebeltet er bra nok og om en får strammet det, nettopp for kunne bruke hofta til avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ik sekk uten hoftebelte og brystreim, brystreima er ik så viktig men ok og ha.

småsekker er ik beregnet på og bære tungt så ik noe poeng uansett med hoftebelte.

man kjøper sekk til det man skal bruke det til, skal man på tur så kjøper man storsekk og aller helst

Arcteryx Bora 95 elr bora 80.

man har igjen for at man har god sekk, med gode justeringsmulighter,lommer,osv. iki noe vits og gå x antall km og oppdage at sekken er hat og bære for da er turen ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i utgangspunktet skeptisk, syns hoftebeltet så noe "skralt" ut, men det bærer og fordeler hele vekten! Kjenner ingen belastning på ryggen, og bruker brystremmen kun for å holde skulderremmene inntil skuldrene. Det er helt klart den beste dagstursekken jeg har hatt :) Det er også gode justeringsmuligheter på skulderremmene, og de er formet på en måte som gjør at ingenting gnager noe sted (kanskje viktigere for jenter som ofte er litt smalere i toppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; er sikkert litt annerledes for jenter som er litt smalere over skuldrene, ihvertfall greit for meg å få samlet remmene litt, og kan ikke si at åndedrettet mitt har lidd noen nød av en liten stropp. Dette kan sikkert være en vanesak, jeg må stort sett alltid bruke brystremmen, og plages ikke av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått fått tak i en bora 35, takk for alle gode råd i den forbindelse. Jeg gikk for str tall noe jeg ikke angrer på, er du regular i bora 80 og 95, kan du være tall i 35, litt ulik str tabell, bare vær obs på det. Jeg kan ikke utale meg noe mer enn at sekken virker for seg gjort og fin. Ikke tenk for lenge, snart tar halvpris-tilbudet for bora 35 på sportsnett slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.