Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak Tyin 5-sesong vs Helsport Raudfjorden


Anbefalte innlegg

Annonse

tyin er en god sovepose og verdt vekta. står man mellom to soveposer på den måten ville jeg valgt den tyngste. Jeg er 178 cm og synes 180 cm posen er alt for kort, er du like lang eller lengre bør du velge den lengre modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen komfortable netter i Tyin 5 season, konkluderer jeg med at det er en sabla god pose.

Minuset er selvfølgelig vekt/størrelse(og kanskje kort glidelås også)

Plusset er pris og varme og at den finnes i ulike lengder.

Fant dessverre ikke noen som selger Raudfjorden, så den ble ikke aktuell for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen erfaringer med Tyin, men kan i hvert fall bekrefte at Raudfjorden er en god pose med skikkelige løsninger.

Raudfjorden har også ca 20% dun, vet ikke om dette også gjelder Tyin.

Hvis bredden er bedre i Tyin er jo dette et viktig element for komfort, men husk at en romsligere pose tar litt lenger tid å varme opp.

Mistenker at disse posene stiller nokså likt - lik vekt betyr jo gjerne lik isolasjonsevne, selv om det selvfølgelig er litt avhengig av av fyllmaterialet. Hvis du får 35% avslag på en av de på XXL er vel saken grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Tyin pose. Hadde kjøpt en Raudfjorden, men jeg byttet den. Jeg er ikke fornøyd med glidelåsen på Helsport sine poser. Den setter seg så lett fast i stoffet. Og så er stoffet så mykt at kondens og vann lettere setter seg fast.

Nei... Jeg er veldig godt fornøyd med at jeg valgte Tyin istedet. OK, den er stor og tung, men den virker svært robust og varm. En skikkelig vinterpose til en veldig lav pris! 35 % på alle vinterposer var rett og slett et røverkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.