Gå til innhold
  • Bli medlem

Casio pro trek, PRW-2000T-7ER, klokke med høydemåler


Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe overnevnte klokke som har det meste. Trenger egentlig bare en god høydemåler og lurer derfor på hva som er til å stole på. Var nettopp en tur på Kilimanjaro hvor 4 av oss hadde forskjellige typer og ingen viste det samme til tross for at de ble kalibrert på kjente steder. Er i utgangspunktet skeptisk til ting som har for mange funksjoner da det ofte resulterer i at ingen ting er 100%. Kan man stole mer på en GPS? Det gjør ikke noe om dere har forslag på noe som er billigere enn Casio`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også se på Tissot Touch om du ønsker en klokke du kan bruke til hverdags og på tur. Høydemåleren er god, om jeg kalibrerer den på en kjent referanse før jeg starter turen. Den har også kompass, barometer, termometer (må ta av klokken for at det skal være vits i dette), og de vanlige klokkefunksjonene da.

Jeg prøvde å vinter å måle temp. i ca -20, men det gikk ikke. Når jeg tok inn klokken fra kulden var den halvdød og viste bare "low battery". Regner med at jeg kunne lest dette i bruksanvisningen.

Jeg har Expert Titanium-versjonen.

http://www.t-touch.com

...og ja, du KAN stole mer på en GPS, klokken benytter seg av det barometriske trykket som kan påvirkes av høytrykk og lavtrykk naturligvis. GPS vil alltid være det mest korrekte da den ikke lar seg påvirke av noe som helst (utenom dårlig dekning...men det er vel sjeldent et problem)

post-4314-133474679164_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hei.

og ingen viste det samme til tross for at de ble kalibrert på kjente steder.

Husk at også temperatur virker inn på lufttrykksmålingen. Hadde dere hengt alle fire klokkene i en snor bak på den ene sekken regner jeg med dere hadde fått et jevnere resultat enn når klokkene bæres på armen.

Har selv hatt min Casio Pro Trek PRG-40 i fem år. Veldig god klokke, men litt for tykk. Den du spør om er nok noe tynnere, men fortsatt litt vel tykk etter min smak. Dette er særlig plundrete vinterstid når man bruker hansker med jakka utenpå.

Uansett veldig robuste og gode klokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.