Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om presenning


skrols

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen har noen gode ideer eller Petter smart løsninger når det gjelder å sette opp presenning hvis det ikke finnes trær?

Jeg og noen kompiser skal på fisketur på Hardangervidda, og vi skal over tre grensa.

Er dette rett og slett umulig, eller finnes det noen smarte løsninger på dette?

Vi planlegger en uke i telt, og da vil holde oss så tørre som mulig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Er jeg bare litt trøtt og sliten etter jobb, forstår ikke helt om dere skal overnatte i presenning eller telt?

Hvertfall, løsningen jeg har brukt er vandrestaver av typen moderne og lett, og ca 1.45m/1.55m lang. Stavene, sammen med sterkt tau, samt stein er nok til å lage en god alternativ overnattingsplass. Så kommer det detaljer i tillegg, hvor mange avgjør man selv, på hvordan man designer en "tarp" spesielt tilpasset f.eks deres tur. Mye vind skal den tåle, antall personer, ønsket høyde osv osv.

Nå har jeg lenge sagt A, dvs at jeg skulle lage en liten videosnutt av hvordan jeg setter sammen en turpresenning, så da får jeg ta meg selv i nakken og si B.

Video kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Meningen er presenning som skal holde telt og utstyr tørt.

Ja, jeg studerer her nede. Og nå har jeg fått nok av skolen, så da fokuserer jeg på å planlegge sommerens eventyr :D

Da venter jeg i spenning på å se film etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.