Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Carbon Reflex 3 2010!!


alsvigen

Anbefalte innlegg

Noen som har fått hjem dette teltet? Utrolig vekt/volum forhold, nesten for godt til å være sant. Veier kun 2 kg, takhøyde på 1,2 m, lengde innertelt 2,25 m, to greie fortelt!!

Erfaringer, innspill? Opppdaga teltet i dag og tenker at dette bare må hjem, men har aldri prøvd MSR før. Noen som har eventuelle negative ting å si om carbon reflex serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MSR er gode telt men kjenner best til Hubba serien. Den funka ikke veldig bra for nordiske forhold så de lagde Hubba HP serien, der mye av meshen i innerteltet var ertattet av tettere stoff.

Hvis vekt er viktig for deg vil jeg anbefale Black Diamond Firstlight eller Lighthouse, de funker å for 4 sesongs bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, jo vekta er viktig om teltet skal være funksjonelt sommerstid. Om man tenker å bare ha et telt er det også viktig å ha rikelig plass de andre årstidene, samt at kvaliteten er såpass høy at det kan brukes vinterstid.

Det beste vil jo vanligvis være å ha to telt, vinter og 3 sesongs, men det er ikke alltid en studentøkonomi tillater to telt av bra kvalitet...da må man velge en kombinasjon så bra som mulig, bra kvalitet, lavest mulig vekt og bra nok plass. Disse veier nok like tungt alle tre.

Djupvik, hvordan tror du mesjen i dette teltet vil være? Tror du ikke den er tett nok i områder med rikelig mygg/knott? Skal sjekke ut de black diamond teltene :)

Sti L, har du erfaring med warmline teltene selv? De virker uslåelige på vekta, men står kvaliteten deretter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Diamonds superligth serie er ikke lagd av et goretex-liknende materiale, men nylon som er EPIC-behandlet. (BD Bibler telt, som er vesentlig tyngre, har den goretexliknende membranen Todd-Tex). EPIC-behandlingen skal gjøre teltene mer vanntette. Jeg har en Klättermusen jakke som er EPIC-behandlet, den verken "puster" eller er vanntett. Kommentarer om hvor vanntett superlight teltene er varierer; her er noen eksempler http://www.thebackpacker.com/gear/tents/black_diamond_firstlight.php.

Teltene er veldig interessante, men jeg har mine tvil om de tåler våte norske forhold særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med deg firmax. veldig fin konstruksjon, man får virkelig både i pose og sekk der, men som du sier er det nok heller tvilsomt at det holder mål for de røffeste turene uten at jeg egentlig vet så mye om det. Vekta sier nok mye, samt beregnet bruksområde som ikke akkurat er norske vinterfjell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.