Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av Randonne- pakke


Kim1

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av Randonne utstyr og ønsker i den forbindelse noen innvendinger/erfaringer:

Har foreløpig sett meg ut følgende pakke:

K2 Apache Coomba 08/09, 188cm, link: http://sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70005230

Marker Duke 16 white, link: http://sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=72603703

Scarpa Skookum, link: http://sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=74609425

Får en pakkepris på dette hos Sport Konrad på 899 Euro + 30 Euro i frakt, i norske kr er dette ca 7900,-

Har brukt følgende formel for å regne ut dette: (varepris i euro + frakt)*0.81*1.25*valutakurs+ ca.300 i tollgebyr= totalpris i NOK (mener at momsen i Tyskland er 19%, altså 1 - 0,19= 0,81)

Stemmer den beregningen? Litt usikker på hvordan det fungerer med tanke på moms osv. Man får vell trukket fra den eventuelle momsen som gjelder i landet man kjøper fra, og man må vell betale 25% moms på varer man importerer til Norge?

Har valgt Marker Duke da jeg veier tett oppunder 100kg og er 190cm. Tenker derfor at Dynafit bindinger blir litt for enkle, godt mulig at jeg tar feil her da jeg ikke har noen erfaring med disse. Lurer også litt på lengde på skiene, de skal i all hovedsak brukes til toppturer, men også i preparerte bakker noen ganger i løpet av sesongen. Lurer også på om skoene blir litt for stive, finnes det andre gode alternativer?

Har kun stått på snowboard før, og har heller liten erfaring med alpint! Sikkert noen hensyn å ta i forbindelse med det også.

Setter stor pris på om noen kan komme med innvendinger og anbefalinger!

Kim Bråten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spare både penger og vekt på å gå for Dynafit støvler og bindinger. Er selv 190 cm og 100 kg og opplever Dynafit som veldig stødig. Og så lenge utstyret stort sett skal bæres til topps er det en fordel at det er lett. Hvis du passer på å holde framdelen av bindingen fri for snø og is når du tar på skia så sitter den. Skia mine har omtrent identiske mål som Coomba og jeg kjører (og går) blid og fornøyd rundt med Dynafit støvler og bindinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har også tittet på G3 Onyx bindinger, men er vanskelig å finne noen tester, siden bindingen er såpass ny på markedet.

Noen som har erfaringer å komme med? En stor fordel er jo at de er ca 1 kilo lettere en duke pr par, men hvordan påvirker dette kjøreegenskaper osv??

Kim Bråten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du trekke fra den tyske momsen må du dele på 1.19 , ikke gange med 0.81

Hos glexe.no får du for øvrig Coomback til halv pris (3000,-) og Duke til 2800,-. Matcher ikke helt prisen hos godeste Conrad, men du får til gjengjeld årets modell. Sikkert mulig å gjøre noen gode kjøp på randostøvler her hjemme utover også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen anngående utregningen!

Kan ikke se at K2 coomback ligger ute på glexe.no, mulig den er utsolgt e.l? Finner derimot duke, det var jo et godt tilbud, så må absolutt vurdere det!!

Kim Bråten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok tomt ja. Ikke så rart kanskje.

De har fremdeles både Obsethed og Sidestash. Det blir jo både bredere og tyngre, men det er som alltid en smaks-/vurderingssak.

Angående Sport-Conrad ser jeg de har tilbud på fjorårets Duke isolert sett, men den gir samme pakkepris som med årets modell. Meg bekjent er det kun fargen som er forskjellig. Hadde man fått pakken med Apache og fjorårets Duke enda litt billigere hadde det blitt et LATTERLIG bra kjøp. Det er så billig allerede at jeg vurderer det samme kjøpet som deg, muligens med noen andre, eller uten, støvler. Kan være greit å forsikre seg om at slikt passer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en svært god pris ja! Ser at det blir samme pakkeprisen, men det er kun str Small av fjorårets modell, så for min del er det uaktuellt uansett:D

Obsethed og Sidestash blir nok litt i overkant tunge, særlig med tanke på at jeg allerede har sett meg ut ganske tungt utstyr, men er absolutt gode tilbud!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.