Gå til innhold
  • Bli medlem

Den perfekte barnevotten?


knutis

Anbefalte innlegg

Finnes den egentlig? Unger som leker i snøen utsetter vottene for minst like krevende påkjenninger som det vi voksne gjør på f.eks ski eller snøhuletur. Det finnes mange ganske bra votter til barn, men vi har slett ikke funnet den perfekte ennå. Den store svakheten de aller fleste votter av ellers god kvalitet har er lengda. Det er en grunn til at skikkelige vindvotter til oss voksne når til midt opp på armen. Hvorfor i alle dager gjør ikke barnevottene det? Et par hestravotter guttungen på 5 bruker har mange gode egenskaper. De er bra vanntette, de har gode uttagbare innervotter i ull, og bra snøring både rundt håndledd og øverst. Men ytterstoffet går ikke lenger enn det innervotten gjør. Hadde ytterstoffet gått 10cm lengre ville disse vært perfekte! Nå er de bare ganske bra, men ikke bedre enn at de må tørkes etter hver barnehagedag pga at det kommer snø inn i dem.

Finnes denne barnevotten?

Yttervott i vanntett stoff, lengde nesten til albuen.

Løs innervott i ull i "vanlig" vottestr.

God snøring rundt håndledd og øverst oppe.

God friksjon i grepet.

En akseptabel pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne interessante kommentaren. Jeg har fått andre henvendelser i vinter fra folk som etterspør type vindvotter til de minste.

En av Stormbergs mest solgte fjellvotter, lages ned til 4 år, men det dekker ikke alle behov. http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-1-7/Annet/Hanskervotter/Vidda-FjellVott/

Jeg har selv barn hvor 4 års størrelsen blir for stor. Til minstemann har jeg brukt disse to vottene:

http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-1-7/Annet/Hanskervotter/Sole-Vott/

http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-1-7/Annet/Hanskervotter/Sole-Zip-Vott/

Det som imidlertid hadde vært ideelt hadde vært en vott hvor yttervotten gikk enda lenger opp på armen. En varm vintervott/fjellvott helt fra str 1 år.

Vi tar utfordringen og skal vurdere å lage en slik vott for den kolleksjonen designerne nå jobber med.

Takk igjen for innspillet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par fra Lill sport jeg kjøpte til datteren min på dnt butikken i oslo. Disse rekker henne midt oppå armen og er skikkelig solide. Litt klumpete for henne når hun trenger fingrene, men da er det veldig greit å kunne ta av vindvotten og kun bruke ullvottene vi har inni.

Kan absolutt anbefale disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skriver er Hestra votten bra, men litt for kort. Jeg regner med at du sikter til Hestra Fjellvott jr? Bra materialer og solid utførelse.

En vott som går litt lenger opp på armen er Reima votten. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill folkens. Hestra har vi som sagt prøvd. Meget bra, men for kort. Lillsport sine har vi ikke prøvd, men skal ta en gløtt på de når jeg finner dem. Reima er også bra, men for korte og mangler uttagbar innervott. Jeg er nok ganske kresen, men skjønner ikke hvorfor ungene skal ha dårligere votter enn meg selv!

Hyggelig at dere vil se på saken Steinar. Bare ta kontakt hvis du vil ha innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bø!

Selv jobber jeg i barnehage og vet akkurat hva du prater om. Uansett hvor god votten er så sniker det seg vann og snø og slaps og dritt og møkk inn på de merkeligste steder.

De vottene som jeg har best erfaring med er reima-votter og spesielt Hestra sine votter. Hestra lager slitesterke tøffe votter som tåler det meste av vann og er solide mot kulde! Kongevotter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.