Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfiske i Gullesfjorden (Kvæfjord/ Troms)


Frank A

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Er det noen som har vært forbi Gullesfjorden den siste tiden? Ryktes om god is på fjorden, men signalene er høyst varierende på hvorvidt det er farbar is eller ikke :?:

Om noen har rapport om forholdene, er jeg steike glad for å slippe å evt kjøre bomtur :-)

På forhånd takk om noen kan si noe om forholdene.

Om ikke poster jeg sikkert svar selv om ikke lenge, det kløøøøøør etter å komme seg på isen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, måsen har is nok til ikke å gå igjennom.

Dette holder normalt til de lokale heltene. :( (endel er mere dristige på isen enn jeg)

Isen ser bra ut fra veien. Det ligger bra med is i kanstadfjorden også, for den saks skyld.

God tur.

PS, ta m,ed fotoapparat, og se om du ikke får deg noen havørnbilder med det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mås`n, å de lokale heltan har en nåkka anna standar før ka såm e sekker is enn mæ 8)

Har møtt på folk som sa at isn, den va skikkeli sekker, å så va d 7cm stålis.

Holdt mæ tørr heile tur`n, men faren før at æ blei våt a pess va vel like stor som a faren før at æ fikk isbade :(

Har du sett noe spor, eller folk utpå i år? Foretrekker alltid at det er folk i nærheten de første par turene, litt sikrere sånn.

Takk for rapport, btw!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo lovende ut at det er folk på isen :)

Må se om jeg ikke får til en tur eller tre i løpet av de nærmeste dagene, YR melder jo sludd og annet piss om ei ukes tid...

Har nok ikke noen fancy rigg til isfiske, tar det meste på en kjelke, mest fordi jeg ofte finner på å gå til den store gullmedaljen om fisken ikke tar fort&gæli.

Sist vinter, passerte jeg to mil på en enkelt tur, er da greit å slippe å slepe rundt på div styr i nevene hele turen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å skrive før nå, men isfiske, det er prøvd :D

Var borte i fjorden på mandag og testet forholdene, og isen er plagsom i år - plagsomt tykk og hard!

Snitt-tykkelse 50cm, fordelt på ca 40cm med hard is, så litt vann, og så den seigeste isen jeg noen sinne har møtt på.

Forholdene er derfor å regne som dønn sikre!

Fangsten derimot, ble heller så som så. Liten huggvilje, på tross av at sjøen var på tur opp, det var fullmåne dagen før etc, men halvparten av fiskene kom opp med kroken under kjeften, i stedet for i :lol:

Var en del spor av at folk har hatt ute sniker eller liner, men svært få spor som tydet på fangst. Så hvor fisken har gjemt seg, vet ikke jeg.

Planen var å teste isen lengre ut, men det var lite spor fra Løbergsbukta, så jeg valgte å prøve lengre inn, ved rassikringa på "Lille Våtvoll".

Ikke det, på tur heim, sto elgen å så dumt ut over iskanten, kanskje 10 meter fra kanten ut mot Våtvoll, så isen er etter alt å bedømme god hele veien.

Blir sikkert å dra flere turer etterhvert, om isen blir liggende. Er jo håp om bedre bett som driver en, selv om Gullesfjorden så absolutt har hatt bedre år!

Skitt fiske for de som prøver seg!!

PS: Ble ingen bilder av havørna, til og med den viste at det var bortkasta tid å fiske den dagen, og for den del, for kaldt for de fleste med vett mellom ørene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er flere som har erfart at fellene sjø er tingen i fjorden? Kjekt å vite, trodde bare det var meg :P

Men måtte nesten bli sånn som det ble når jeg var der.

Har tidligere fått ganske gode fangster innenfor Løbergsbukta, var "svart" med folk der for noen år siden.

Var da bett så det holdt, en finne som sto rett utenfor storsteinen inne med land (200 meter ut fjorden fra rassikringa) dro i alle fall 50 sei på 3kg+ i løpet av ett par timer.

Men det var den gang fjorden var mer attraktiv, en kom aldri hjem uten kanonfangst!

Hvordan er det borte i Kanstadfjorden, er det noe særlig med fisk der? Har selv kun noen få ganger stått med brua, uten det heeelt store hellet.

Ikke det, en 3kg sei i straumen der, den blir reint morro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å håpe at det forb /%"&¤"/! været vi har nå, ikke rasserer mulighetene for videre fiske.

På sjøisen spørs det om ikke det er såpass lite snø at det går bra, men ellers vil det nok bli ei sørpe og f..skap uten like nå.

Er såpass med vann utafor veggen her nå, at det er like før jeg henter fram stanga og setter meg tilrette under tak å ser om det blir noe landkrabber til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Blåser liv i denne tråden igjen. På nytt kjenner jeg suget etter solid is mellom meg og matfisk.

Er det noen som har noen erfaringer med forholdene så langt i vinter?

Er en tanke skeptisk med at det har vært ganske mye vind til nå, samtidig som det burde være grunnlag for is med den tempen vi har hatt i vinter, og ikke helt beskjedne mengder nedbør.

Så om noen har sett noe, eller vært der selv, er det supert om tråden holdes oppdattert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.