Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommerjakke


Idalinn

Anbefalte innlegg

Hei :)

Lenge siden jeg har vært innom her nå... men nå trenger jeg tips...

Jeg har planlagt en femundstur i sen juni... men jeg har funnet ut at jeg trenger ny bekledning.. juni kan by på såmangt av vær dette landet har å kaste imot oss...

Så jeg trenger vel egentlig en ikke for varm (mye trasking i ulendt terreng, eventuelt ekstremt gode luftemuligheter da jeg er utrolig varm av meg) ikke for tung, regnbestandig allværsjakke/dress som tar lite pakkvolum...

Hehe....eksisterer dette overhodet? :P

Har tittet litt på bergans rask.. men er redd den kanskje er litt for varm og litt for lite regnbestandig?

Ellers har jeg også vært innom Norrøna Falketind Paclite... men vet liksom ikke helt.

Trenger innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Min samboer har falketindjakka, ikke i pacliteutgave, men i XCR utgave.

Nettopp med tanke og bruk for 3 sesongsbruk i fjellområder.

Hun er veldig godt fornøyd med jakken etter 1 1/2 års bruk.

Veldig bra hette med god, formbar skjerming av ansikt og innstrammingsmuligheter.

Generøs lufting under armene, tilpasset sekkbruk

Etter hva du beskriver som aktivitets- og bruksområde ville jeg ha anbefalt XCR utg. Den har bedre slitestyrke og værbestandighet enn paclite.

Falketind paclite ville jeg heller ha anbefalt til bruk sammen med en god softshell jakke. Mange synes denne kombinasjonen er fin til årstiden vi er inne i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.