Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Dividal


Davy Crockett

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg men lavvo nå til vår/sommer/høst bruk.

Dvs til koseturer med kano på fine godværsdager.

Jeg har ikke så mye greie på lavvoer, men har vel sett for meg at det skal være mulighet til å fyre bål i den, og at det ikke er så viktig med bunnduk. Vekt er i og for seg ikke så viktig, da det blir hovedsaklig kanoturer jeg skal bruke den på, uten altfor mye bæring.

Jeg har sett at xxl selgen en lavvo de kaller Helsport Dividal, som de har hatt på "tilbud" i hele vinter, både på nettet og i butikken.

http://www.xxl.no/ryddesjau/villmarksliv/dividal-8-10-lavvu-ytter-stang-1049971

Noen som vet hvordan denne lavvoen er i forhold til de andre Helsport-lavvoene?

Denne lavvoen er kanskje i største laget for meg (8-10) og jeg ser vel for meg at 6-8 egentlig er mer "riktig" for meg.

Noen som har noen innspill? Evt andre forslag til lavvoer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel ikke modell i det vanlige Helsport sortimentet.

Mulig det er en produksjon for XXL slik so Nordmarka serien.

De dyrere Helsport produktene lages vel i stor grad i Melhus mens en del billigere produksjoner foregår utenlands. Og da litt billigere matrialer.

Da blir jo prisen billigere og så klart. kr 2500 er vel ikke noe upris på en 8-10 manns lavvo.

Skal du først transportere med kano er det ikke så nøye om den er 6-8 eller 8-10 manns. Dog krever den litt mer plass for oppsett. Ville sjekket litt hvordan den er beregnet for evt bålfyring.

Tipper det er en forenkling av Varanger modellen.

Varanger finnes i samme størrelse og veier vel litt mindre. Litt bedre matrialer jevnt over men og 2000 dyrere.

Hvis du ikke bor for langt unna et varehus så stikk å se på de.

Skal du ha billiglavvo finnes det mange på markedet. Frisport, Bison, Base Camp etc.

Var en test på slikt i Villmarksliv http://www.klikk.no/reise/friluftsliv/article299431.ece

Dog er da ikke de modeller som kun XXL har med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dividal er ca. tilsvarende Porsanger i Helsports sortiment.

Hva de ellers har byttet ut av materialer etc er jeg usikker på, men reklamebildet av de to er det samme bildet- de ser kliss like ut.

Kjøpte Dividal i vinter vi også, men har ikke fått testet den ordentlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.