Gå til innhold
  • Bli medlem

Duger Helsport ringstind 2 som vintertelt?


olaskaansar

Anbefalte innlegg

Hei. Har et nesten splitter nytt helsport Ringstind 2 telt.

Skal krysse hardangervidda solo om en mnd. Og er dermed i gang med utstyrsforberedelser.

Lurer på om ringstinden er brukbar på vinterføre?

Vet det blir sagt å være et 3.season-telt, men vil gjerne høre litt erfaringer med vinterovernatting i slike telt.

Noen som vet?

Takker for svar :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om ringstinden er brukbar på vinterføre?

Vet det blir sagt å være et 3.season-telt, men vil gjerne høre litt erfaringer med vinterovernatting i slike telt.

Ringstind er ikkje brukbart telt på snø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ringstind 2 og vil sterkt fraråde deg å ta med bare dette teltet under kryssing av Hardangervidda! Har aldri vært på Hardangervidda vinterstid men tror ikke det trengs for å gi deg dette rådet.

OS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste fungerer om vinteren så lenge det ikke er for dårlig vær.

Men jeg ville aldrei tatt med Ringstind over fjellet om vinteren.

Bør ha et telt med noe bedre lufteløsning og stormatter.

Stormmatter kan ein godt greie seg utan, men då må teltet vera kontruert for å fungere utan stormmatter på snø og i vind. Ringstind fungerer ikkje i verken vind eller snø, endå mindre i kombinasjon av vind og snø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaster meg på samme bølge. Har erfaring med teltet vinterstid, og har vært på hardangervidda med teltet sommerstid. Det gjør jeg ikke igjen. Teltet er lett utsatt for vind, samtidig som sidene på teltet ikke går langt nok ned. På hardangervidda er det sannsynlig å få noen skikkelige "blåse dager", da vil all snøen blåse inn under teltet, om teltet står i hele tatt. I mitt tilfelle på sommerføre en slik dag røyk glidelåsen til forteltet og teltstanga ble ødelagt, forøvrig lå teltet nesten flatt i vinden. Anbefaler et av helsports større modeller innen pro, og helst extreme serien istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.