Gå til innhold
  • Bli medlem

Små størrelser på Varg Polar?


Gisle Uren

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i kveld overlevert et par brukte Varg Polar. Jeg bruker til vanlig str 42-43 i sko og var svært glad da jeg kom over et par pent brukte Varg polar i str 44.

Til min store skuffelse er støvlene alt for små til meg. Lengeden er grei, men støvlene er alt for trange sideveis. Jeg får dem på barfot, men de blir alt for trange med et par ullsokker. Jeg har ingen utpreget bred fot, vanligvis passer støvler sydd etter "nordisk lest" utmerket.

Er det andre som har opplevd lignende? Har noen opplevd at skoene utvider seg vesentlig ved bruk?

Hvor mange størrelser over normal sko/skistøvel har andre valgt for å få en passende støvel?

Hell i uhell kan trolig min samboer bruke støvlene, til henne hadde jeg beregnet str 41...

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har og brei fot og gjekk opp ein storleik i forhold te vanlege sko då eg kjøpte Varg Morgedal.

Desse passar meg godt. Har snakka med dei på Vertikal som seier det at lesten er lik på Varg støvlane.

På Varg Polar er sjølve støvelen litt større enn det som står på av den grunn at det er innerstøvelens nummer ein skal forholde seg te.

Når det gjeld bredda veit eg ikkje meir enn at dei på Vertikal sa dei fleste som kjøpte Polar-støvlane klaga på at dei var tronge.

Dette ville gå seg te når ein fekk brukt dei nokre korte turar. Ein burde ikkje legga ut på langtur med ein gong var rådet eg fekk.

Du får prøve å sette dei inn med fett og sjå om det ikkje hjelper, kan hende forrige eigar var smalfoting eller

endå verre; har lete støvlane tørke hardt. Dei vert ikkje akkurat romsligare av det.

Lurar sjølv på å kjøpe slike støvlar, du kan jo dela dine erfaringar med oss seinare.

Med helsing Brei fot stødig står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ser ut til at jeg kanskje bør satse på str 45 eller kanskje til og med 46 da.

Må nok ta en tur innom en egnet butikk for å prøve størrelser. Tør ikke satse på blindkjøp. I hvert fall ikke hvis det blir innkjøp av nye støvler. Kjedelig å måtte sende frem og tilbake i flere runder med posten.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet selv. Største størrelse i Polar er meg bekjent 48, mens jeg til vanlig benytter 47. Trenger ikke prøve skoa engang for å skjønne at dette blir for smått. Merkelig i grunn at Varg som skal være tilpasset skandinaviske forhold ikke syr større sko.

For meg blir løsningen å bestille et par Lundhags skisko som sys etter mål på fabikken. Disse har ullkartanker og skal være varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Har samme problemet selv. Største størrelse i Polar er meg bekjent 48, mens jeg til vanlig benytter 47. Trenger ikke prøve skoa engang for å skjønne at dette blir for smått. Merkelig i grunn at Varg som skal være tilpasset skandinaviske forhold ikke syr større sko.

For meg blir løsningen å bestille et par Lundhags skisko som sys etter mål på fabikken. Disse har ullkartanker og skal være varme.

Hvor lang tid tok det før du fikk svar på henvendelse og skoen i hus?

Har ventet i over en uke på svar fra skomakkeren..

Brukte søkfunksjonen på forumet for å finne noen som hadde gjort det jeg hadde planlagt. Derfor en så gammel post blir "dratt" opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,kjøpte et par lokalt her i Bodø,str.44.Bruker vanligvis 42-43 i vanlige sko.Har brei fot med høy vrist.Bruker de med en tynn nylonsokk og en tynn ullsokk+fuktsperre.Har gått ca.5mil med dem,beste støvlene jeg har hatt.Ser ut som om jeg har vært heldig med mitt kjøp.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.