Gå til innhold
  • Bli medlem

100% vanntette støvler, isolerer ned til -40


Telemarking

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en varmedress som jeg kan hive i pulken og ta på meg når jeg er i telt eller ikke går på ski. Jeg fant også følgende støvler, 100% vanntette, varmer til -40 og koster 1000

Er dette noe vi fjellfolk kunne bruke? F.eks når en har kommet frem til en basecamp.

http://www.jobbogfritid.no/webshop/product/28376#variation=28377

Varmt ned til minus 40!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.xxl.no/sko/herre/vintersko/reunion-mens-ii-17-1058314

Jeg har disse her som campsko. De er høye, solide, tåler vanvittig mye kulde og innerskoen kan brukes som tøffel i soveposen! De er relativt lette å ta ut og inn av ytterskoen.

Det eneste minuset med disse er hvis du tar en skikkelig plump på isen. Dette skjedde en gang når jeg tråkka i et drøyt område med overvann på vei utpå. Da trakk de til seg vann... men det var også MYE vann. Snøsmelting på skoa fra bål har ingen effekt på vanntettheten. Da er de suverene.

Hvis du ikke bryr deg om vekt så er de knall(De turene jeg har hvor jeg har med disse har jeg også med pulk. Da "driter" jeg litt i vekta, hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også lacrosse-skoene. fungert bra hittil. skaftet er såpas mykt at du kan brette det rundt sålen under transport. sparer en del volum på det, i forhold til en stiv skinnsko (f.eks kamik, sorel osv) med samme høyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Dunlop-støvlene er populære i fiskeflåten. Det er fordi:

- De er naturligvis vanntette, og på dekk flyter det ofte i vann

- De er utrolig sklisikre, selv når du får oljeprodukter og lever på dekk

- De har vernetå (på en båt er det mange tunge ting og ofte høyt tempo)

- De er varme

Hvorvidt disse egenskapene har så mye å si for friluftsfolk kan en vel spørre seg, men støvlene er gode de :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i xxl på sarpsborg i dag og er litt skuffet nå, ikke flere lacrosse sko av typen Reunion Mens II 17. Det var noen sorel sko der som gikk ned til -73,3 men de var for klumpete å gå i, prøvde 43 i skostørrelse og de var ganske romslige. Jeg bruker 43,5 - 44 til daglig.

Så jeg tenker at jeg bestiller "Reunion Mens II 17" på nettet, men lurer på om jeg skal velge størrelse 43 hvis jeg til vanlig bruker 43,5 som skostørrelse?

Noen som har skoene og kan gi tilbakemelding om skoene er litt større enn vanlig?

edit: fanken! Sjekket xxl.no og de har bare skostørrelse 45 og 48..... :D

KLIKKKKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.