Gå til innhold
  • Bli medlem

Oakley Crowbar, hvilket glass er best i flatt lys?


essem

Anbefalte innlegg

Annonse
HI Yellow er ett rått kontrastglass, men er ikke noe særlig når det er lyst.

men hvis du har ett påskeglass fra før er det nyydelig

HI yellow er det jeg holder en knapp på etter å ha lest meg frampå. Fikk anbefalt pink iridium i butikken. Noen erfaringer med dette glasset vs HI yellow?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du teste litt på de forskjellige glassene.

http://www.oakley.com/innovation/optical_superiority/lens_tints

Jeg syns Ruby fungerer ganske bra, men er det flatt lys så sliter jeg nå litt uansett hva jeg har prøvd... (har testet et par forskjellige gul/gull også)

Hmm.. her syns jeg pink iridium har et mer behagelig lys og bedre kontraster enn HI yellow. Men dette er i et skyggeparti, kanskje ikke helt sammenlignbart med flatt lys/overskyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt kan man si at man ved flatt lys har behov for bedre kontrast og dybdefølelse. Best til dette er glass som fjerner det blå lys-spekteret og øker kontrasten. Både orange, rosa, gult og brunt gjør en god jobb her. Men det er stor forskjell på flatt lys og... flatt lys. I det verst tenkelige lysforholdene gjør gult glass emm. den beste jobben. Oversatt til Oakley blir dette High Intensity Yellow, men jeg synes disse blir vel lyse bortsett fra de verste dagene. Selv har jeg Gold Iridium speilglass til soldager og Persimmon (orange) til alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. her syns jeg pink iridium har et mer behagelig lys og bedre kontraster enn HI yellow. Men dette er i et skyggeparti, kanskje ikke helt sammenlignbart med flatt lys/overskyet.

Det irriterer meg litt at de ikke har et bilde med dårlig lys, der man kan teste glassene. Men som seventh sier mellom linjene, "Er det flatt, så er det flatt...", så de vil vel ikke legge ut det :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Cebe briller med gult glass, er ikke fornøyd med de. I tillegg til at de er litt ubehagelig over neserota. HI yellow her er et helt annet glass, mye lysere. Skal innom butikken nå snart for å prøvekikke. Kanskje de har annen betjening i dag, så jeg får en second opinion :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et par cebe med gule glass, men etter en dag uten å se noen ting gikk jeg lei.

HI yellow er som du sier et helt annet glass.

Jeg har ikke opplevd å se så dårlig med de som med cebene.

Det er selvsagt mulig jeg ikke har vært borti like dårlige forhold siden jeg byttet, men jeg opplever i alle fall at de gir bedre kontraster.

Som nevt over her er de meget lyse, så de er ikke noe særlig å bruke når solen er i nærheten.

Det er med andre ord ikke et glass seg ville hatt som det eneste, du er "avhengig" av å ha minst et til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI yellow er det jeg holder en knapp på etter å ha lest meg frampå. Fikk anbefalt pink iridium i butikken. Noen erfaringer med dette glasset vs HI yellow?

Har pink iridium, brukte det 4-5 dager før jeg kjøpte meg grått polarisert i stedet. Etter det har jeg ikke brukt pink iridium, jeg ble veldig skuffa over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Crowbar med HI Yellow og synes disse fungere utmerket i flatt og dårlig lys. Men straks solen kommer fram blir de litt for lyse, dermed:

Hvor får man kjøpt nye glass, altså kun glass til disse brillene? Ser at axr.no har noen, men er det noen som har et bedre utvalg? Eller må man bestille utenfor landegrensene?

Mvh.

TW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med fire iridium på soldager. Helt ypperlig. Er det Overskyet men lyst bruker jeg pink iridium. Bra kontrast og man slipper å myse. I mørkere gråvær med flatt lys kansje litt snø og tåke bruker jeg det standard persimmon glasset, dette er ok men ikke optimalt. tror polarisert pesimmon er bedre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.