Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet volum på Lill-Sport Finse ryggsekk?


atari

Anbefalte innlegg

Har brukt Lill-Sport Finse på diverse turer siden midt på 90-tallet og den er snart moden for utskifting. Det står ingenting på sekken om hvor stort volum den har. Noen her som vet? Har søkt på nettet men finner ingen info. Er stort sett fornøyd med sekken men trenger en som er litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil anbefale deg å ta et bilde av sekken fullstappet og legge det ut her. Tror nok det skal være greit å gjette seg fram til et ca. antall liter.

Om du tar bilde: Sett sekken ved siden av noe, lettere å vurdere størrelse da :)

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei _OS_.

Jeg har en gammel Lill´sport Besseggen, og har selv lurt en del på volumet på denne. Motivert av innlegget ditt sendte jeg en mail til Ajungilak som hadde agenturet/markedsføringen på Lill´Sportsekkene. Svaret jeg fikk var

dessverre dette er lenge siden og vi har ingen info om volum. Svært ofte står volumet oppført i en merkelapp på innsiden av sekken.

Du kan jo alltids ta med sekken i en sportsbutikk og sammeligne med sekker av kjent volum. Men OBS! Volum på sekker er ingen eksakt vitenskap, og kan variere fra produsent til produsent, spesielt blant de billigste modellene.

Litt OT: Jeg mistenker at besseggen er ca 65 liter. Erfaringen min er at dette er akkurat nok til ukesturer om sommeren (om man pakker smart), men litt knapt til kortere helgeturer i nærområdet (hvor man ofte tar med alle "i tilfelle"-ting, og dibbedutter :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge en søppelsekk oppi og fyll på med vann fra ett litermål eller tilitersbøtte med mål på til sekken er full(altså ryggsekken). Kan vel ikke bli mer nøyaktig enn det.

Dette var den mest vitenskaplige metoden for å finne volumet. Støtter Vandrefant her..

For sikkerhets skyld kan du kanskje unngå å gjøre det på stuegulvet. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.