Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygdin- og Gjendefjell


Torgeir

Anbefalte innlegg

Fløy fra Fargernes lufthavn Leirinn til Bergen i går, og da dukket det opp noen fine topper over skydekket. Legger ved et bilde tatt fra flyvinduet, og regner med at dette er fjellene ved Bygdin og Gjende. Har ikke noe kart foran meg akkurat nå, så kanskje noen her kan hjelpe til med å sette navn på toppene..? Kan det være Knutsholstinden som ligger omtrent i venstre 1/3-punkt i bildet..?

post-9-133474676378_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke Gjendealpene. Jeg ser fra høyre blant annet Glittertind som første koloss, etterpå er jeg usikker, syns Veotindan som skal være de første spisse etter Glittertind virker litt høye og langt unna Memurutindan, kan det være skyer? Eller er det rett og slett Surtningssui i forgrunnen? Store Memurutind som en lang småfurete vegg kommer etterpå, Galdhøpiggen som neste virkelig store, etterpå er jeg mer usikker på såpass avstand, men tror Skarstind dukker opp. Bukkehø er karakteristisk til venstre rett før skyene tar over.

Det er mye mulig noen Gjendealper som feks Tjørnholstind kan gå i ett med med fjellmassene omkring Galdhøpiggen, det skal jeg ikke være så bastant på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dine betraktninger, etter å ha studert litt på kartet. Jeg tenkte litt feil, og antok at vi så fra Flya og innover mot Gjendealpene. Vi fløy naturligvis rett vestover fra Leirinn, så bildet er tatt nesten rett mot nord fra et punkt litt vest for Fagernes. Litt usikker på hva som er skyer og hva som er fjell i høyre del av bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.