Gå til innhold
  • Bli medlem

Softshelljakke, økonomiklasse. Eks. Bergans?


plagfinn

Anbefalte innlegg

Trenger en softshelljakke (eller lignende) i økonomiklassen. Tanken er en helårsjakke (så langt det går), primært til turbruk. Bør funke til noe skikjøring og evt. litt bortiverski. Vindtett og (delvis) vanntett er et must, samt fast hette.

Er dette mulig? 8)

Har kikket på noen Bergansvarianter hos Amfibi. Bl.a. Bergans Melbu hettejakke. Bergans Microlight jakke blir kanskje noe spinkelt.

Har folket noen tips? Tenker i 1000kr-klassen. (Gikk på en "smell" ved innkjøp av sovepose ++ her om dagen, så det er noe begrenset med penger om dagen).

Om noen evt. har tips til bukse i samme klassen hadde det vært konge.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,jeg har bergans melbu jakken, det eneste jeg ikke kan fordra ved denne jakken er hetten. Hetten dekker ingenting og den blir krøllete og deformert når du strammer den. Så hvis du skal bruke den som helårsjakke, så ville jeg funnet en jakke med bedre hette.

Hilsen Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Dovrefjell softshell bukse og jakke på ski i hele vinter.

På det kaldeste har det vært ca. 25 kalde.

Det har fungert helt greit, men buksa har kanskje litt dårlig passform. Prisen er det heller ikke noe å si på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Dovrefjell softshell bukse og jakke på ski i hele vinter.

På det kaldeste har det vært ca. 25 kalde.

Det har fungert helt greit, men buksa har kanskje litt dårlig passform. Prisen er det heller ikke noe å si på...

Kikket på denne også. Har du kun brukt denne nå i vinter, eller har du også fått testet den i regn og dritvær? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har bergans melbu jakken, det eneste jeg ikke kan fordra ved denne jakken er hetten. Hetten dekker ingenting og den blir krøllete og deformert når du strammer den. Så hvis du skal bruke den som helårsjakke, så ville jeg funnet en jakke med bedre hette.

Hilsen Henrik

Ok. Men hvordan er "vanntettheten" og fukttransport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukttransporten har jeg ingen særlige refferanser på men den er ganske tett og tjukk i stoffet. Vanntetheten er helt grei, den holder tett toppen en time i pøseregn hvis du går uten sekk vel å merke.

Hilsen Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på denne også. Har du kun brukt denne nå i vinter, eller har du også fått testet den i regn og dritvær? :?

Kjøpte den i sent i høst, så jeg har bare brukt den i vinter. Den tåler nok en skur, men jeg tror ikke den holder tett i vedvarende regnvær.

Da må du ha med en lett regnjakke eller goretex jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans Microlight er dårlig.

Veldig behagelig å ha på seg, men begynner det å blåse ordentlig så kjenner man fort at hetta ikke holder mål, og at glidelåsen foran lekker fordi klaffen bak denne er så pinglete at den blir bare brettet til siden mens du går, det resulterer i en iskald bris rett inn på den våte WooNet`n under, og derpå ubehag.

Bomkjøp :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.